Online lønsystem, hvilket?
Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-01-05 10:18

Jeg har i mit firma fået en ny aktivitet som forudsætter nogle få "løst"
ansatte timelønnede med 0-10 timers ugentligt arbejde, månedligt bagud
aflønnet.

Der har ikke tidligere været brug for at køre lønregnskab i
enkeltmandsvirksomheden, jeg har derfor brug for lidt input fra denne
gruppe (som ellers er helt ny for mig).

Jeg er blevet anbefalet Dataløn, havde faktisk fingeren på aftrækkeren
med at poste en aftale, men ved at læse tilbage i gruppen er jeg faldet
over Danløn som på overfladen ser ud til at have de samme faciliteter -
men til en i mit tilfælde lavere pris. Måske er der endda yderligere
muligheder jeg ikke har opdaget?

Kommentarer/erfaringer ønskes med baggrund i mine behov, prioriteret:

- Tilgængelighed
Tid er min mest kostbare ressource, det skal derfor være et online
system som er åbent 24x7 og "altid virker".

- Anvendelighed
Regnskab plejer jeg at lade min revisor om, så jeg er ingen haj på det
område. Og jeg har 0 erfaring med løn bortset fra den der går ind på min
konto Med andre ord, systemet skal være nemt at sætte sig ind i.

- Pris
Når blot ovenstående parametre er indfriet spiller omkostningerne slf.
en rolle.

Derudover må det gerne være nemt at opsamle/overlevere dokumentation til
revisor mhp. årsregnskab.

PFT.

Ole Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-05 11:02

> Jeg har i mit firma fået en ny aktivitet som forudsætter nogle få "løst"
> ansatte timelønnede med 0-10 timers ugentligt arbejde, månedligt bagud
> aflønnet.

Jeg bruger letloen.dk.

/karsten

Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-01-05 12:22

Karsten Madsen wrote:

> Jeg bruger letloen.dk.

Tak for input.

Jeg prøvede at tilmelde mig men fik beskeden:

"Det indtastede CVR-/SE-nr. er ikke en arbejdsgiver eller fremtidig
arbejdsgiver (Fejlkode: 105125)"

Det må betyde at jeg skal registreres som arbejdsgiver selv om jeg har
CVR-nummer.

Jeg kan desværre ikke finde nogen steder at gøre det online, skal jeg
virkelig ud IRL for at gøre det?

Ole Thomsen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-01-05 12:35

Ole Thomsen wrote:

> Tak for input.

Det ser ikke ud til at løsningen kan overføre lønudbetalinger og udsende
lønsedler, så det er nok ikke lige hvad jeg står og mangler.

Ole Thomsen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 22-01-05 12:53

On Sat, 22 Jan 2005 12:35:23 +0100, "Ole Thomsen" <ot@networks.dk>
wrote:

>Det ser ikke ud til at løsningen kan overføre lønudbetalinger og udsende
>lønsedler, så det er nok ikke lige hvad jeg står og mangler.

http://www.bec.dk/loenservice

Det er et online-system der kører via netbanken.
Det er BEC der har udviklet det og du skal derfor bruge en bank der er
tilknyttet BEC i Roskilde
Det er godt nok netop solgt til MultiData
Udskriver lønsedler, foretager afregninger både til lønmodtager og det
offentlige samt alle nødvendige indberetninger.

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-01-05 19:27

Knud Berggreen wrote:

> Det er BEC der har udviklet det og du skal derfor bruge en bank der er
> tilknyttet BEC i Roskilde

Min kører via SDC.

> Udskriver lønsedler, foretager afregninger både til lønmodtager og det
> offentlige samt alle nødvendige indberetninger.

Præcis hvad jeg har brug for.

Ole Thomsen

Fra : Kasper Holtze

Dato : 22-01-05 13:12

> Jeg kan desværre ikke finde nogen steder at gøre det online, skal jeg
> virkelig ud IRL for at gøre det?

Du kan registrere dig som arbejdsgiver og andre ting på webreg.dk, eller
ved at udfylde og sende denne blanket til Erhvervs- og selskabsstyrelsen:
http://www.eogs.dk/graphics/TUKSI/40002.pdf

// Kasper

Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-01-05 19:22

Kasper Holtze wrote:

> Du kan registrere dig som arbejdsgiver og andre ting på webreg.dk,

Lige præcis ikke det så vidt jeg kan se.

> eller ved at udfylde og sende denne blanket til Erhvervs- og
> selskabsstyrelsen: http://www.eogs.dk/graphics/TUKSI/40002.pdf

Lige hvad jeg skal bruge, tak.

Ole Thomsen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-01-05 13:37

Ole Thomsen wrote:

> Regnskab plejer jeg at lade min revisor om, så jeg er ingen haj på det
> område. Og jeg har 0 erfaring med løn bortset fra den der går ind på min
> konto Med andre ord, systemet skal være nemt at sætte sig ind i.

Har du spurgt, om revisoren også kan klare lønregnskabet?

Når han alligevel skal bogføre alle løn-bilag, er der måske ikke så
langt til, at han klarer det hele...

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-01-05 19:32

Jonathan Stein wrote:

> Har du spurgt, om revisoren også kan klare lønregnskabet?

Næeh, indtil videre bruger jeg ham kun til årsafslutning hvilket jeg
ikke håber jeg skal lave om på

> Når han alligevel skal bogføre alle løn-bilag, er der måske ikke så
> langt til, at han klarer det hele...

Bogføre og bogføre....jeg forventer da at kunne udskrive alle relevante
dokumenter fra Lønsystemet når året er omme og aflevere det nødvendige
til revisoren. Men jeg er sikkert naiv.

Ole Thomsen

Fra : Per Krabbe

Dato : 22-01-05 14:13

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

www.danlon.dk og så SummaSum som regnskabsprg

Billigt og effektivt.

mvh
scanboat.com / Per Krabbe

Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-01-05 19:39

Per Krabbe wrote:

> www.danlon.dk og så SummaSum som regnskabsprg
>
> Billigt og effektivt.

Danløn ser ud til at være OK, så det tilmelder jeg mig sandsynligvis.

Jeg har ikke pt brug for et regnskabsprogram da transaktionerne er så få
at jeg ikke fører andet end et simpelt momsregnskab i et regneark, og
blot afleverer alle bilag hos revisoren til årsregnskabet. Det håber jeg
ikke der skal laves om på.

Ole Thomsen

Fra : Jan Viegand

Dato : 22-01-05 18:18

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message
> [...]
> over Danløn som på overfladen ser ud til at have de samme faciliteter -
> men til en i mit tilfælde lavere pris. Måske er der endda yderligere

www.danlon.dk er billigt, simpelt og godt.

Jan

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-01-05 19:55

Hej

Vi har en løsarbejder ansat og bruger Dataløn. Ingen tvivl om, at de har
godt styr på løn, men de tager sig også godt betalt, så vi påregner at
skifte fra dem i nær fremtid.

Vi har haft kik på www.focus-lon.dk som virker utroligt intuitivt og let
tilgængeligt. Eneste ulempe er, at de ikke kan beregne skattedage ( dvs.
beregning af enkelte dage i en lønperiode, som er nødvendig når man har
løsarbejdere), men det har de lovet en løsning på i nær fremtid.

Susanne Skaksen Kristensen/
Michael Rasmussen

Trekanten og Nordfyns Hulmursisolering
Frifeltvej 1, Håstrup