Startproblemer.
Fra : gorm

Dato : 22-01-05 09:36

Dette er måske ikke det rigtige forum men jeg prøver alligevel.
Har PC med Asrock K7S8X bundkort.Kortet er ca 2 år gammelt.
Problemet er at det bliver tiltagende vanskeligt at starte op- bliver ved
med at genstarte flere gange og låser somme tider under indlæsningen af Win
Xp prof.
I forbidelse med genstarterne høres "klonk" som dem hører som det sidste ved
en nedlukning..
Jeg har forsøgt med anden Hd og med af afbryde alt overflødig, men får
stadig ikke stabil opstart.
Når den første er i gang går det som regel OK, selvom den enkelte gange kan
finde på at låse, men det er jeg vist ikke den eneste der oplever.
Håber nogen kan hjælpe.
Hilsen
GormH

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-01-05 09:57

"gorm" <gorm@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Win
> Xp prof.
> I forbidelse med genstarterne høres "klonk" som dem hører som det sidste

Ikke noget godt tegn med den der "klonk" lyd, men det behøver nu ikke være
så slemt.

> [...]
kan
> finde på at låse, men det er jeg vist ikke den eneste der oplever.

Prøv at tjekke kablerne til din harddisk, både data kabel og strøm.
Jeg har haft et tilsvarende problem engang hvor jeg var sikker på at
bundkortet var synderen, men jeg tog da ganske fejl.
Synderen var et defekt data kabel OG det strømkabel der gik til harddisken,
datakablet havde en defekt ledning der sådan efter behov "hang sammen" og
virkede i den tid hvor sammenholdet var bedst. Det fik jeg så fikset med et
andet kabel og troede at det ville virke fint, det gjorde det næsten også,
computeren var mere stabil, men ikke helt. Så tjekkede jeg strømkablet, og
det sad rimeligt løst så jeg "trykkede" forsigtigt det indvendige af stikket
en smule sammen så det ville sidde bedre fast, det virkede og der har ikke
været problemer siden.
Måske er det den løsning du skal bruge, det er ihvertfald værd at tjekke

Mvh
Benjamin

Fra : Allan / Kolding

Dato : 23-01-05 09:35

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> været problemer siden.
> Måske er det den løsning du skal bruge, det er ihvertfald værd at tjekke

Det har jeg faktisk lige prøvet med et Asus P5P800, hvor jeg fik byttet
bundkortet.
Men det viste sig at være SATA kablet til harddisken som havde en fejl.

Allan / Kolding