"dårlig" tandlæge
Fra : Nana Sørensen

Dato : 21-01-05 21:49

Hejsa alle...

Måske kan nogen stadig huske mine problemer med tandlæger, ellers så find
tråedene længere nede.

En tand, som min mystiske tandlæge har rodbehandler, gør nu ondt igen. Den
er desuden hul som bare fanden, der kan seriøst være en del mad nede i den.
En del af det plastic han har puttet i, er faldet af, bla helt nede i
hullet, og på en meget skarp kant, som han også fik lavet.

Kan jeg forlange at han laver det ordentligt, gratis?

Mvh. Nana

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-01-05 21:49

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg forlange at han laver det ordentligt, gratis?

Ja... det kan du godt forlange. Om det så også medfører, at han VIL, er en
helt anden sag - uanset du så har juridisk ret til at forlange det eller ej.

Men hvorfor er dit udgangspunkt at du skal FORLANGE. Har du overvejet at
bede ham om at gøre det?

Mvh. Lisbeth

Fra : Nana Sørensen

Dato : 21-01-05 22:34

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:41f16fe3$0$23055$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
> ej.
>
> Men hvorfor er dit udgangspunkt at du skal FORLANGE. Har du overvejet at

Han er ikke ret flink... Sidst måttejeg FORLANGE at han sleb den kant han
havde boret, minde skarp, fordi jeg skar min tunge til blods på den. Kunne
slet ikke snakke. Men han syntes ikke den var for skarp. Var nøædt til at
insistere kraftigt på det. Den rodbehandling han lavede, fyldte han på under
et minut, og halvdelen faldt ud samme dag i små stykker. Han lytter desværre
ikke ret meget til det man siger. Han plejer heller ikke at høre på mig,
selvom jeg siger at jeg vil have mere bedøvelse. Han laver kun det, han selv
vil.

Fra : G.B.

Dato : 21-01-05 23:21

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Han plejer heller ikke at høre på mig, selvom jeg siger at jeg vil
> have mere bedøvelse. Han laver kun det, han selv vil.

Tru ham med Patientklagenævnet, og hvis det ikke hjælper, er deres web-
adresse http://www.pkn.dk/.

Held og lykke - guderne skal vide, at man får lov til at punge ud hos
danske tandlæger. Så det manglede bare, at de ikke gør deres arbejde
ordentligt.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Jens.

Dato : 22-01-05 12:23

> [...]
> Han plejer heller ikke at høre på mig, selvom jeg siger at jeg vil
> have mere bedøvelse. Han laver kun det, han selv vil.

skift du til en anden tandlæge.

du får kun dine tænder en gang så ud med ham.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-01-05 10:19

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Han lytter desværre ikke ret meget til det man siger.

Og du lytter ikke meget til det, du erfarer

> Han plejer heller ikke at høre på mig, selvom jeg siger at jeg vil have
mere bedøvelse.
> Han laver kun det, han selv vil.

Problemet er måske, at du ikke tager dig selv og din utilfredshed seriøst -
hvorfor du dårligt kan forvente, at tandlægen (eller andre) gør det.

Hvorfor har du ikke allerede været hos en anden tandlæge?

Mvh. Lisbeth

Fra : "Carsten Riis

Dato : 23-01-05 13:29

Nana Sørensen skrev den 21-01-2005 22:34:

> [...]
> selvom jeg siger at jeg vil have mere bedøvelse. Han laver kun det, han selv

Sig mig lige engang: Hvorfor skifter du ikke bare til anden tandlæge?

Der er altså frit tandlæge valg her i landet.

Og det koster ikke engang noget at skifte.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : plh

Dato : 22-01-05 05:43

"Nana Sørensen"

> Kan jeg forlange at han laver det ordentligt, gratis?

- det er jo ikke sikkert han har evnerne - og hvorfor vil du ha´ den mand
til at ødelægge dine tænder yderligere?

Per

Fra : Nana Sørensen

Dato : 22-01-05 14:58

"plh" <virker-ikke@out-of-order.dk> skrev i en meddelelse

> "Nana Sørensen"

> - det er jo ikke sikkert han har evnerne - og hvorfor vil du ha´ den mand
> til at ødelægge dine tænder yderligere?
>
> Per

Jeg leder kraftigt efter ny tandlæge. Gerne en der har tandlægeskræk som
specialitet. Til at starte med, var jeg ikke negang angst. Det blev jeg
først efter fem tandlægebesøg, hvor bedøvelsen overhovedet ikke virkede.
Jeg har 14 piercinger og to tatoveringer, og er absolut ikke pivet, men
tandlægen gør mig fandme så bange at jeg kan græde. Sidst jeg havde været
Der, var jeg dårligt tilpas i flere dage efter. Efterhånden er jeg ved at
brække mig, bare af at børste tænder, fordi jeg ikke kan klare følelsen af
noget på tandkødet. Gys.
Hvor f... finder jeg en rigtig god tandlæge i mit nærområde?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-01-05 15:50

Nana Sørensen skrev:

> Hvor f... finder jeg en rigtig god tandlæge i mit nærområde?

Hvor er dit nærområde?

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : preben nielsen

Dato : 22-01-05 08:50

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Kan jeg forlange at han laver det ordentligt, gratis?

Hvorfor i alverden vil du lade den samme tandlæge rode med
problemet ?? Find en anden !

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Lene Hansen

Dato : 22-01-05 16:51

Hej.

Jeg vil bare fortælle at jeg også lider forfærdelig af tandlægeskræk, og det
samtidig med jeg havde en meget dårlig tandlæge (ikke til sit arbejde, men
forståelse for mennesker havde han absolut ikke). Det gjorde faktisk at jeg
fik en del tandproblemer, men mit held var at jeg formåede at sige fra og
finde en anden tandlæge. De første gange i tandlægestolen var jeg skræmt fra
vid og sans, men efter et par gange gik det op for mig at det ikke var så
slemt og der var en del forståelse og tid til det. Så jeg vil virkelig
anbefale dig at forsøge at finde en anden tandlæge - også selvom du måske
skal køre et stykke for at komme dér. Jeg gjorde det, at jeg satte mig ned
og skrev om mine problemer og sendte det til nogle tandlæger og dem, der
svarede tilbage fik jeg hurtigt et indtryk af om de havde forståelse for at
der er mennesker der er bange. En god tandlæge er for mig ikke alene bare en
der er god til sit job, men også har en stor medmenneskelig forståelse.
Håber du får held til at finde en anden.

Hilsen

Lene

Fra : "Carsten Riis

Dato : 23-01-05 13:32

Lene Hansen skrev den 22-01-2005 16:51:
> De første gange i tandlægestolen var jeg skræmt fra
> vid og sans, men efter et par gange gik det op for mig at det ikke var så
> slemt og der var en del forståelse og tid til det.

Hvis du bor i København, så har tandlæges_k_olen altså en decideret
klinik til tandlægeforskrækkede.

Jeg har altså ikke selv problemer med tandlæger (udover, at den tandlæge
jeg havde i Sønderborg "havde en plan med mine tænder"...som kostede
kassen) og på tandlægeskolen er de altså bare flinke.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 22-01-05 21:18

> [...]
> hullet, og på en meget skarp kant, som han også fik lavet.
>
> Kan jeg forlange at han laver det ordentligt, gratis?

Tja, det skulle jeg da mene. Men noget helt andet er, at når tanden er
rodbehandlet, så skulle den jo ikke gøre ondt længere, efter som den ingen
nerver har mere. Så grunden til dine smerter, burde jo være noget andet end
tanden. F.eks betændelse under tanden. Det forekommer mig også helt
utroligt, at man rodbehandler en tand, og så lukker den endeligt, og har jeg
forstået dig rigtigt, så i en og samme behandling. Den burde files og
skylles efter, mindst 3 gange, før den lukkes endeligt. Det kunne også lyde
til, at din tandlæge burde have gjort dette. Så havde han været fri for, at
skulle til at sætte en ny plombe i. Men det er meget alarmerende, at den er
faldet ud, og tanden gør ondt.
Var han godt nok nede og file rodkanalerne ud ???... Det lyder ikke sådan.

M.V.H......Benny..