trådalge-æder
Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 21-01-05 16:06

jeg har læst i et andet indlæg at "Pseudogastromyzon cheni" (violinsmerling)
skulle spise de berygtede trådalger...
er der nogen der kender et sted på nettet, så jeg bedre kan argumentere for
at min lokale akvariebiks skal skaffe dem hjem ??

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-01-05 18:57

Brian Tingholm [7900] wrote:
> [...]
> er der nogen der kender et sted på nettet, så jeg bedre kan
> argumentere for at min lokale akvariebiks skal skaffe dem hjem ??

Desværre ikke - men du kan også kigge på Siamesisk Algeæder - den spiser
også trådalger.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Lars Stigaard

Dato : 21-01-05 23:20

Der er Pseudogastromyzon cheni (violinsmerling) i Håsum. har lige været der
oppe i dag og der gik der 10-15 stykker
http://www.haasumakvariefisk.dk/ de står godt nok ikke på hans liste ....
men de er der ;)

--
Mvh.
Lars Stigaard

Fra : Lars Stigaard

Dato : 21-01-05 23:24

Hehe jo de står under smerling og underligt nok ikke under maller Do´H

Fra : Fessor

Dato : 21-01-05 03:48

De er nogle skønne fisk, jeg ved de har dem i "petworld" i Esbjerg, jeg tror
det er mit indlæg du har læst, men jeg må så indrømme at mine ikke ser ud
til at de går "amok" i trådalger, dog kan jeg ikke vide hvor mange der ville
være hvis det ikke var for dem.......
Jeg er meget glad for den art da de har en spændende adfærd, de danser
nærmest samba med hinanden på glasset til stor moro for konen og jeg.....
Jeg er pt. ved at se om jeg kan få dem til at yngle og har dem gående i en
60L med en 620 liter pumpe da de lever i brusende floder, akvariet er
indrettet så strømmen kun går en vej og det har virkeligt gjort underværker
for deres opførsel, jeg har dem gående ret koldt (22 grader), men de havde
det også fint i selskabsbaljen ved 28 grader....
MVH
Claus

Fra : Lars Stigaard

Dato : 22-01-05 10:16

hvordan vil Pseudogastromyzon cheni ha det med at gå i et malawi miljø ?

Mvh. Lars Stigaard

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 25-01-05 22:58

"Brian Tingholm [7900]" <rendmig@tingholm.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der nogen der kender et sted på nettet, så jeg bedre kan argumentere
> for at min lokale akvariebiks skal skaffe dem hjem ??

Jeg kan anbefale siamesiske algeædere, Crossocheilus siamensis især til
rødalger - se mere her:
http://www.aquatic-gardeners.org/cyprinid.html
De er også gangske flotte især når de ligger på et blad og støtter på
finnerne. Disse forveksles ofte med flying fox og et par andre ligende
arter.
MvHans