Kønsbestemme Scalar
Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 21-01-05 14:11

Hej

jeg købte for noget tid siden et par scalarer (ynglepar) men desværre døde
den lille (som forhandleren fortalte var hannen) trist...

nu har jeg endelig fundet en der har samme slags, eller rettere en enkelt,
den er bestemt stor nok til at være kønsmoden, men han ved ikke om det er en
han eller en hun...

jeg har prøvet at tage et par billeder, men blitz i et akvarie er en dårlig
idé, så jeg har prøvet at gøre dem lidt bedre i paintshop pro...
www.tingholm.com/scalar1.jpg <- den gamle, som skulle være en hun
www.tingholm.com/scalar2.jpg <- den nye, som gerne måtte være en han !!

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : Mikkel Munk

Dato : 21-01-05 15:10

Jeg mener kun, at du kan se forskel under selve legen! Der vil hunnen have
læggerøret fremme.

M.

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 21-01-05 15:27

Mikkel skrev:
> Jeg mener kun, at du kan se forskel under selve legen! Der vil hunnen have
> læggerøret fremme.

ok, men er det ikke læggerøret der kan ses ved gatten på

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 21-01-05 15:38

www.tingholm.com/scalar1-roer.jpg

er det læggerøret jeg har cirklet ind her ??
ved godt det er ret sløret, men jeg har et skodkamera der ikke er glad for
at tage billeder iggenem glasset...

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 21-01-05 16:14

tror jeg fik et bedre billede...
www.tingholm.com/roer1.jpg
www.tingholm.com/roer2.jpg

ud over blitzen afspejler det faktisk fisken ret godt...
er der egentlig nogen der ved hvad den type scalar hedder ??
deres "hud" ligner sølvparpir ret meget !!

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : Torben Lundvall

Dato : 22-01-05 01:01

Hej Brian,

Det ser meget ud som om det er en hun med læggerøret ude/fremme. Den anden
ligner en ældre/gammel han at dømme ud fra pandepuklen.
Der er umiddelbart tale om den type der kaldes "Pearl-scale", men de budre
være albinoer, og det ser ikke ud til at de har røde øjne, men sådan er der
jo så meget....

Hvis du fodrer dem godt, og skifter godt med vand sætter hunnen sikkert rogn
og så får du se hvad der sker.

Mvh
Torben

Fra : Fessor

Dato : 21-01-05 03:39

Hannen har en pukkel på lige over "næsen", det tager lidt træning men det
skulle være muligt at se, håber det hjælper
Billede 2 ser umiddelbart ud til at være en dame
flotte fisk
MVH
Claus