Flashet mit bundkort med forkert bios
Fra : Max Andersen

Dato : 21-01-05 14:09

Hejsa,

Efter at have flashet mit Soltek SL 85ERV med en Soltek 85ERV-L bios,
er der sort skærm.

Og efter at have bandet groft af mig selv, ville jeg høre hvor man kan
køre hen og få ordnet en ny, hvis det er muligt?

Har set bios-flash.dk, men ingen svarer på telefonen, og det haster en
smule :)

har også skrevet en mail.

Men hvis nogen kender nogen, må de meget gerne sende mig en mail eller
poste her om en løsning.

Max

Fra : Laziter [9440]

Dato : 21-01-05 14:28

"Max Andersen" <max@militant.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og efter at have bandet groft af mig selv, ville jeg høre hvor man kan
> køre hen og få ordnet en ny, hvis det er muligt?

POST'er computeren bare en lille smule?
Her mener jeg om floppydrevet ser ud til at køre endnu, for så har du stadig
en chance hvis du kan få en til at lave en bootdisk med den rigtige BIOS fil
på.
Der skal så lige en autoexec.bat på disken der indeholder den kommando der
flasher din BIOS, nåja flash programmet skal selvfølgelig også være på, men
det ved du jo nok

Mvh
Benjamin

Fra : Max Andersen

Dato : 21-01-05 15:53

Laziter [9440] wrote:
> "Max Andersen" <max@militant.dk> skrev i en meddelelse

> POST'er computeren bare en lille smule?

nej, jeg kan kun høre harddisken spinne op, men ingen skærmaktivitet :(

Max

Fra : ///JJ

Dato : 21-01-05 14:28

Max Andersen wrote:
> Efter at have flashet mit Soltek SL 85ERV med en Soltek 85ERV-L bios,
> er der sort skærm.

Tjek lige din manual - der er vistnok noget med at man kan boote i en særlig
BIOS-update mode - altså en opstart der gør at du kan flashe igen.... Jeg
kan bare ikke huske om "Skodtek" har den funktion...

///M
- Der er utilfreds med sit Soltek bundkort efter to ombytninger

Fra : Max Andersen

Dato : 21-01-05 15:54

///JJ wrote:

> Tjek lige din manual - der er vistnok noget med at man kan boote i en særlig
> BIOS-update mode - altså en opstart der gør at du kan flashe igen.... Jeg
> kan bare ikke huske om "Skodtek" har den funktion...

jeg kommer slet ikke så langt, og der er ingen manual. købte den brugt,
og den kom med fejl i windows (nyinstalleret), så en opdatering var et
forsøg værd.

der er ingen skærmaktivitet overhovedet, så jeg har ingen muligheder, so
mdet ser ud nu.

Max

Fra : ///JJ

Dato : 22-01-05 02:56

Max Andersen wrote:

> [...]
> opdatering var et forsøg værd.
>
> der er ingen skærmaktivitet overhovedet, så jeg har ingen muligheder,

Fidusen er at man kan "boote" alligevel - altså selvom den ser helt død ud.
Men det står i manualen (som også kan hentes på nettet www.soltek.com.tw)...
Held og lykke.

///M

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 21-01-05 15:01

Max Andersen <max@militant.dk> skrev 2005-01-21:
> Har set bios-flash.dk, men ingen svarer på telefonen, og det haster en
> smule :)

Bare bliv ved med at ringe, han er nok afsted på studier hvis jeg kender ham
ret.

Thomas

Fra : Max Andersen

Dato : 21-01-05 15:55

Thomas S. Iversen wrote:

> Bare bliv ved med at ringe, han er nok afsted på studier hvis jeg kender ham
> ret.
>
> Thomas

Jeg prøver, tak :)

Max

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 21-01-05 17:20

>Jeg prøver, tak :)

Ellers kan jeg måske hjælpe hvis bios chippen er aflang (modsat lille og
kvadratisk)

Thomas

Fra : Max Andersen

Dato : 21-01-05 20:18

Thomas S. Iversen wrote:

> Bare bliv ved med at ringe, han er nok afsted på studier hvis jeg kender ham
> ret.
>
> Thomas

Fik fat i ham :)

Max