Underskud for 2003, trækkes fra i 2004?
Fra : Casper Bang

Dato : 21-01-05 11:22

Hej,

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som IKKE drives efter
virksomhedsskatteordningen.

Kan jeg trække 2003's underskud fra, i 2004's overskud?

MVH
Casper Bang

Fra : nvm

Dato : 21-01-05 13:08

Casper Bang wrote:
> [...]
> virksomhedsskatteordningen.
>
> Kan jeg trække 2003's underskud fra, i 2004's overskud?

Nej, underskuddet fra 2003 skal fratrækkes på din selvangivelse for 2003
og overskuddet for 2004 skal indtægtsføres på din selvangivelse for 2004.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 21-01-05 14:23

"nvm" <nvm@pengemand.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, underskuddet fra 2003 skal fratrækkes på din selvangivelse for 2003
> og overskuddet for 2004 skal indtægtsføres på din selvangivelse for 2004.

Hvad nu hvis der ikke er personlig indkomst nok i 2003 til at udnytte
underskuddet - kan det så fratrækkes i 2004?

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 21-01-05 14:33

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> "nvm" <nvm@pengemand.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad nu hvis der ikke er personlig indkomst nok i 2003 til at udnytte
> underskuddet - kan det så fratrækkes i 2004?

NEJ - når du ikke bruger Virksomhedsskatteordningen, så er
overskud/underskud for de enkelte år, alene et mellemværende med
skattevæsenet for det pågældende år.

Men du har vel fået en Forskudsopgørelse for 2004 og vel også betalt noget
B-skat, baseret på dine forventninger til overskudet?? Ved at selvangive
underskuddet, vil du - når du ikke har nogen indtægt at modregne i - få hele
regnestykket til at gå i nul, og så vil du få dine B-skattepenge retur.

/Flemming U

Fra : Casper Bang

Dato : 21-01-05 15:58

> NEJ - når du ikke bruger Virksomhedsskatteordningen, så er
> overskud/underskud for de enkelte år, alene et mellemværende med
> skattevæsenet for det pågældende år.

Ok, tak.
Så mit underskud fra 2003 skal simpelthen krediteres på min egenkapital.

> Men du har vel fået en Forskudsopgørelse for 2004 og vel også betalt noget
> B-skat, baseret på dine forventninger til overskudet??

Nej, det har jeg godt nok ikke... det er en nystartet virksomhed (i 2003).

Tak for hjælpen!

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-05 16:10

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote
in message news:41f1188a$0$51582$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Nej, det har jeg godt nok ikke... det er en nystartet virksomhed (i
2003).

Prøvede du at trække underskuddet fra i 2003 og hvad sagde skattevæsenet
til det?

Jeg havde underskud i 1995, da jeg startede og det kunne jeg trække fra
(i anden indkomst). Skattevæsenet indkaldte selvfølgelig til
torskegilde, men da jeg forklarede at der ville være overskud i 1996,
var det ikke noget problem.

hilsen
Uffe

Fra : Casper Bang

Dato : 21-01-05 16:31

> 2003).
>
> Prøvede du at trække underskuddet fra i 2003 og hvad sagde skattevæsenet
> til det?

Jeg var i 2003 på SU ved siden af firmaet, så den smule jeg fik dér kunne
mit frikort klare.
Derfor var der ikke noget at trække underskudet fra.

Fra : nvm

Dato : 23-01-05 20:35

Casper Bang wrote:

> Jeg var i 2003 på SU ved siden af firmaet, så den smule jeg fik dér kunne
> mit frikort klare.
> Derfor var der ikke noget at trække underskudet fra.

Hvis underskuddet kan rummes i din SU for 2003, får du ingen fradrag
pga. frikortet.
Hvis underskuddet er større end din SU, har du et skattemæssigt
underskud, som kan fremføres jf. Personskattelovens § 13

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=103553&vID=200729&i=21&action=open#i103553

Fra : Poul Christensen

Dato : 21-01-05 22:32

"Casper Bang"

> Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som IKKE drives efter
> virksomhedsskatteordningen.
>
> Kan jeg trække 2003's underskud fra, i 2004's overskud?

Ja hvis skattemyndighederne har godkendt dit underskud for
2003. Ligninglovens § 15 og personskattelovens 13 så vidt jeg
husker.

mvh
Poul Christensen

Fra : Casper Bang

Dato : 24-01-05 09:40

[SNIP]

Hej allesammen,

Tak for svarene.

Jeg har i dag haft fat i told og skat i Næstved, og de siger at det INTET
problem er at fremføre det underskud.
Det vil fremgå af min selvangivelse automatisk, og derved blive trukket fra.

Har vi snakket ved siden af hinanden, eller hvordan...?

Tak!
Casper