Fax via IPtelefoni?
Fra : Michal

Dato : 20-01-05 23:44

Er det muligt via noget software, at sende/modtage Fax via ens IPtelefoni?

Eller kan man tage det gamle Faxmodem, og tilslutte det til den splitter
box man får fra CC?

Michal

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 22-01-05 12:52

> Eller kan man tage det gamle Faxmodem, og tilslutte det til den splitter
> box man får fra CC?

Det har jeg med held gjort med Musimi og en HT-286 adaptor, om det også vil
virke med CC skal jeg ikke kunne sige.

--
Michael
Spritnyt højttalersæt fra Eltax på auktion.

Fra : Michal

Dato : 23-01-05 01:34

On Sat, 22 Jan 2005 12:51:46 +0100, Michael Kjærsgård wrote:

> Det har jeg med held gjort med Musimi og en HT-286 adaptor, om det også vil
> virke med CC skal jeg ikke kunne sige.

Den HT-286 adaptor, er det den du fik med da du blev kunde ved Musimi?

Hvilken software bruger du?

Kan du både sende og modtage?

Michal

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 23-01-05 13:37

> Den HT-286 adaptor, er det den du fik med da du blev kunde ved Musimi?

Nej den er købt andetsteds, men identisk med dem musimi.dk i sin tid solgte.

> Hvilken software bruger du?

MightyFax.

Firmware i adaptoren opdateres automatisk til den nyeste så snart denne udkommer,
i øjeblikket 1.0.5.20

> Kan du både sende og modtage?

Jeg har ikke prøvet at modtage med linien gennem Musimi, men har tidligere
modtaget gennem MightyFax og en alm. PSTN-linie uden problemer, så jeg formoder
det også kan lade sig gøre vha. IP-telefoni.

Fra : Michal

Dato : 23-01-05 13:59

On Sun, 23 Jan 2005 13:37:05 +0100, Michael Kjærsgård wrote:

> Nej den er købt andetsteds, men identisk med dem musimi.dk i sin tid solgte.

> MightyFax.

Det har jeg installeret i forvejen

> [...]
> modtaget gennem MightyFax og en alm. PSTN-linie uden problemer, så jeg formoder
> det også kan lade sig gøre vha. IP-telefoni.

Det har vi også gjort med den alm. tellefon linje.
Så nu håber vi det kan virke med CC

Michal