Cybercity - amatør-agtigt
Fra : Per

Dato : 20-01-05 22:03

Før nytår bestilte jeg ADSL hos Cybercity til oprettelse den 15/1. I uge 1
kom der så et brev om at bestillingen var afvist pga. forkert nummer. Jeg
troede det var fordi at mit telefonnummer først blev oprettet den 14/1...
altså dagen inden ADSL'en skulle oprettes. Jeg ringede til kundeservice som
sagde at de godt kunne tvinge den igennem....

Efter at have modtaget samme afvisnings brev gange!!! ringede jeg så til dem
endnu engang i dag. Her viste det sig så at de havde tastet forkert
telefonnummer på bestillingen på trods af at de kunne finde mig under mit
korrekte nummer! Nu har jeg så fået en SMS hvor der står at ADSL bliver
oprettet den 22/2! Atlså over en måned fra nu.
Kort sagt er min oprettelse udsat 5 uger pga. en fejl fra deres side. Det er
fandme for dårligt.

Er der ikke muligt for dem at få oprettet det hurtigere eller afhænger det
af TDC?

Jeg vidste sgu jeg skulle have taget TDC i stedet. Så havde jeg haft 4Mbit
nu!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-01-05 22:07

"Per" <no@tak.dk> wrote in message

> Er der ikke muligt for dem at få oprettet det hurtigere eller afhænger det
> af TDC?

Det afhænger vel delvist af TDC...

> Jeg vidste sgu jeg skulle have taget TDC i stedet. Så havde jeg haft 4Mbit
> nu!

Du kan vel sagtens afbestille endnu? hvis du for Gør det selv hos TDC, kan
man vist få det på en uges tid, eller deromkring. Skal der tekniker er det
nok ca. samme tider som hos CC

Fra : Anders Sørensen

Dato : 20-01-05 23:04

Den Thu, 20 Jan 2005 22:03:11 +0100, skrev "Per" <no@tak.dk>:

> [...]
>af TDC?
>
>Jeg vidste sgu jeg skulle have taget TDC i stedet. Så havde jeg haft 4Mbit

Jeg er sikker på at det er fordi det skal igennem TDC at det er
amatøragtigt:

D. 30/10-04 bestilte jeg medarbejderbredbånd hos TDC.
Samme dag afbestilte jeg mit Cybercity ADSL pr. 17/12-04.
Efter lang snak frem og tilbage om Cybercity havde sendt opsigelsen
til TDC som ikke kunne se den, så medarbejderbredbåndet kunne oprettes
der, fik jeg d. 15/124 at vide at jeg ville få TDC medarbejderbredbånd
d. 23/12-04. Det var 100% sikkert, da jeg ellers ville have forlænget
mit Cybercity med 1 måned.
Allerede d. 22/12-04 om aftenen virkede mit bredbånd, dog kun 512
Kbit/s istedet for 2 Mbit/s.
Jeg ringede d. 23/12 om eftermiddagen for at få dem til at rette
hastigheden, men de sagde at der ikke var oprettet bredbånd på mit
tlf.nummer. Det var udsat til 25/1-05 pga. materialemangel i
centralen. Hvordan kan der mangle materiale når mit bredbånd kører?
D. 27/12-04 holder mit bredbånd op med at virke, igen siger de at det
er udsat til 25/1.
Så nu venter jeg spændt til på tirsdag om der er hul igennem eller jeg
skal vente en måned endnu. Jeg er også spændt på min lønseddel d. 1,
for hvis der er trukket for bredbånd tror jeg at jeg eksploderer.

Det er TDC som er nogle amatører, jeg ville ønske at "min" virksomhed
havde lavet aftale med Cybercity istedet for TDC!

Gid alverdens kamelers lopper måtte formere sig under TDC-ledelsens
armhuler.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-01-05 00:21

Hej Per, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg vidste sgu jeg skulle have taget TDC i stedet. Så havde jeg
> haft 4Mbit nu!

Hvad hvem leverer lige her og nu som omend ikke kioskbasker så ISP-
basker ville jeg ikke bryde hovedet så meget med. Den ene måned er ISP-
1 ude med noget jubelagtigt, den anden uge er det ISP-2, så ISP-3 etc.

Jeg har anvendt samme ISP [1] siden ADSL reelt startede i forsommeren
2000 (og havde dem inden da med minutopkobling). Jeg har aldrig
fortrudt blot at forblive der.

Lægger man sammen og trækker fra (penge, kvalitet, features etc.) kunne
jeg muligvis have sparet nogle få kroner, muligvis have spildt nogle få
kroner ved at hoppe omkring. Men jeg har under alle omstændigheder
sparet mig for en masse bøvl ved ikke at ændre noget.

Forstå mig ret: Det er en ret træls situation, nogen har bragt dig i,
og det er ikke den, jeg ikke forstår din nedtrygthed over.
Det er udelukkende lige det citerede med priser og hastigheder, jeg
hentyder til.

[1] Omend under skiftende ejere af bulen.
--
Hygge fra Århus - Rudi