IP telefon med telefin
Fra : Kim

Dato : 20-01-05 18:09

Jeg er lige kommet på telefin, har lige prøvet at ringe på det

Jeg syndes at lyden er meget dårlig og den falder ud

Jeg har en 256/ 128 Internet forbindelse

Er der nogle herinde der også er kommet på telefin

Som også har det samme problem

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 20-01-05 18:37

> [...]
>
> Jeg syndes at lyden er meget dårlig og den falder ud
>
> Jeg har en 256/ 128 Internet forbindelse
>
> Er der nogle herinde der også er kommet på telefin

Ja det er jeg. Var der anden aktivitet på linien da du prøvede ? for 128 er
ikke meget.

vh
jeppe

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-01-05 19:21

In article <41efec47$0$222$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Jeppe Jensen wrote:

> Ja det er jeg. Var der anden aktivitet på linien da du prøvede ? for 128 er
> ikke meget.

Så er der jo muligheden for at vælge en codec med lavere båndbredde.
Har hørt om folk der har kørt med en Sipura gennem Internetdeling
på deres PC -> modem.

Fra : sharky

Dato : 21-01-05 12:44

> Så er der jo muligheden for at vælge en codec med lavere båndbredde.
> Har hørt om folk der har kørt med en Sipura gennem Internetdeling
> på deres PC -> modem.

Det var da en dum ide? Der betaler man vel stadig minut afgift og kan ligeså
godt bare bruge tdc. Ok, man sparer abb., men der er dobbelt minut takst.
Til ISP og Ip tlf. firmaet

Fra : Jens G

Dato : 21-01-05 16:14

On Fri, 21 Jan 2005 12:44:14 +0100, "sharky" <x_sharky@hotmail.com>
wrote:

>Det var da en dum ide? Der betaler man vel stadig minut afgift og kan ligeså
>godt bare bruge tdc. Ok, man sparer abb., men der er dobbelt minut takst.
>Til ISP og Ip tlf. firmaet

Der er jo den mulighed at folk ringer til udlandet, og så er der
stadig meget at spare i forhold til TDC's priser.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Kim

Dato : 20-01-05 20:31

> Ja det er jeg. Var der anden aktivitet på linien da du prøvede ? for 128
> er ikke meget.
>
> vh
> jeppe

Hej igen

Der var ikke anden aktivitet da jeg prøvet, 128 skulle ellers være nok

Fra : JJ

Dato : 21-01-05 11:00

> Hej igen
>
> Der var ikke anden aktivitet da jeg prøvet, 128 skulle ellers være nok

som Povl skriver har du prøvet at "Lege" med de codesc man kan vælge,
hvilken adapter har du ?

vh
jeppe

Fra : Kim

Dato : 21-01-05 12:19

Hej igen

Jeg har ikke prøvet at lege med codesc, hvordan gør man det?

Jeg er lige kommet på i går, så det er lidt nyt for mig

Det er HandyTone-486 som jeg har købt ved Telefin

Vh Kim

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 21-01-05 18:36

> Jeg har ikke prøvet at lege med codesc, hvordan gør man det?
>
> Jeg er lige kommet på i går, så det er lidt nyt for mig
>
> Det er HandyTone-486 som jeg har købt ved Telefin

Kender ikke den router, men det du skal lede efter er QOS(Quality Of
Service).

Den må have et par codecs at vælge mellem, prøv om ikke du kan bruige en af
dem.

Nogen snakker også om at reducere RTP packet size. Dette har jeg dog ikke
selv prøvet men er et forsøg værd

vh
jeppe