Hvilket ADSL modem bruger TDC?
Fra : Anders Jensen

Dato : 20-01-05 16:17

Jeg har tidligere haft en TDC Privat ADSL forbindelse og den var klippe
stabil. Nu har jeg fået en Cybercity ADSL og den dør periodisk/hurtigt,
hvis jeg loader min linie max og jeg mistænker den medfølgende ZyXEL
650R modem/router for det.

Jeg har min egen ethernet router som jeg hellere vil bruge (den brugte
jeg da jeg kørte TDC) og jeg skal derfor have fundet/købt et modem magen
til dem som TDC levere med deres Privat ADSL forbindelse (så jeg kan
smide min CC ZyXEL modem/router ud!). Med hvad hedder det modem og hvor
kan man købe den henne?

Fra : K.

Dato : 20-01-05 16:29

"Anders Jensen" <aj56176258@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> CC ZyXEL modem/router ud!). Med hvad hedder det modem og hvor kan man købe

Det modem TDC anvender kan du ikke bruge hos CC.
CC benytter pppoA.
Du kan bruge D-LINK DSL-300T, som understøtter pppoA, og har et
webinterface.
Jeg har selv sat sådan en forbindelse op for en ven.

D-Link DSL 300T

D-Link DSL 360T, hvis du har ISDN linie.

Fra : Anders Jensen

Dato : 20-01-05 16:39

> Det modem TDC anvender kan du ikke bruge hos CC.
> CC benytter pppoA.
> Du kan bruge D-LINK DSL-300T, som understøtter pppoA, og har et
> webinterface.

Hmmm... jeg vil prøve at snakke med CC om ikke man kan få konverteret
sin opkobling til ikke-PPPoA, så man kan bruge et TDC modem. Spørgsmålet
er så bare hvad der er billigst (at købe et dyrt DLink modem eller få
konvereteret og købe en billigere(?) TDC modem).

> D-Link DSL 300T

Det er godt nok dyrt (kr. 440) for at slippe for ZyXEL dimsen.

Fra : Anders Hansen

Dato : 20-01-05 16:58

Du kan højst sandsynligt ikke bruge andre modems end dem de levere. Modemmet
skal typisk være samme mærke som det udstyr udbyderen har på centralen. TDC
bruger både Ericsson og Efficient på deres centraller. Det er vist kun hvis
CC ikke selv har udstyr på centrallen at de ikke benytter zyxel.

Jeg har kun erfaringer med TDC på det område, så jeg vil anbefale du ringer
til CC og spørg :)

Mvh

Anders Hansen

Fra : Jacob E.

Dato : 20-01-05 17:08

Anders Hansen wrote:
> Det er vist kun hvis CC ikke selv har udstyr på centrallen at de ikke
> benytter zyxel.

Jeg har netop bestilt CC herude på bøhlandet, hvor de ikke er repræsenteret
med eget udstyr, og i præsentationsbrevet står at jeg får Zyxel 650...

Skal jeg allerede være nervøs?

Mvh Jacob

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-01-05 18:20

Jacob E. <sp@mmergotohell.invalid> skrev 2005-01-20:

> Jeg har netop bestilt CC herude på bøhlandet, hvor de ikke er repræsenteret
> med eget udstyr, og i præsentationsbrevet står at jeg får Zyxel 650...
>
> Skal jeg allerede være nervøs?

På igen måde. Det er samme udstyr CC sender til kunderne ligegyldigt om det
skal kobles til en central de selv har udstyr på eller ej.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Hans

Dato : 20-01-05 18:25

Anders Jensen wrote:

> [...]
> modem eller få konvereteret og købe en billigere(?) TDC modem).

> Det er godt nok dyrt (kr. 440) for at slippe for ZyXEL dimsen.

Du får ikke CC til at ændre på deres opkoblingsform - No way. Kan du
forestille dig det supportmareridt hvis de begyndte på det?

Hans

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-01-05 18:58

> [...]
> bare hvad der er billigst (at købe et dyrt DLink modem eller få
> konvereteret og købe en billigere(?) TDC modem).

Det får du dem ikke til.

Du må ikke tilslutte andet end Cybercitys udstyr på forbindelsen, med mindre
du har en speciel aftale med dem om det.

--
Mvh. Jesper

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-01-05 21:11

Jesper Nielsen <jn@nielsenit.invalid> skrev 2005-01-20:

> Det får du dem ikke til.

> Du må ikke tilslutte andet end Cybercitys udstyr på forbindelsen, med mindre
> du har en speciel aftale med dem om det.

Man må tilslutte alt P&T godkendt udstyr. De yder dog så nok ikke support på
det men det er en anden sag.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : letterbox

Dato : 20-01-05 23:29

"Anders Jensen" <aj56176258@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> konvereteret og købe en billigere(?) TDC modem).

> Det er godt nok dyrt (kr. 440) for at slippe for ZyXEL dimsen.

intet er vel for dyrt hvis man har brug for det.
der er jo den option at skifte til tdc.

Fra : Kim, Aalborg

Dato : 20-01-05 19:48

> [...]
> stabil. Nu har jeg fået en Cybercity ADSL og den dør periodisk/hurtigt,
> hvis jeg loader min linie max og jeg mistænker den medfølgende ZyXEL 650R

Skodrouter. Jeg har (haft) det samme problem med min Zyxel 650R, så jeg har
skiftet den ud med en Cisco 677, som bare er superstabil. Den kan findes i
markedsgrupperne til omkring 200,-

Det kan du ikke.

Mvh. Kim, Aalborg.

Fra : Rander

Dato : 21-01-05 21:13

Thu, 20 Jan 2005 16:17:22 +0100 brugte Anders Jensen 10 linier på at
fortælle dette til dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
>stabil. Nu har jeg fået en Cybercity ADSL og den dør periodisk/hurtigt,
>hvis jeg loader min linie max og jeg mistænker den medfølgende ZyXEL

Jeg har haft samme problem, og ved at teste lidt kom jeg frem til at
Zyxelen simpelthen brækkede sig når man nåede omkring 500 samtidige
NAT-entries...

Jeg har dog fået løst problemet ved at kaste den tilbage i æsken, og
istedet bruge en Cisco 677 jeg havde liggende...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Dette hæfte kan De få tilsendt ved at indsende en frankeret
kuvert med frimærker på. (Næste uges TV - DR)