CyberCity IPtelefon og Skype
Fra : Michal

Dato : 20-01-05 12:03

Hej

Vi har lige bestilt CyberCity IPtelefon.
Så kunne vi godt tænke os at høre lidt erfaringer fra andre som har det.
Både godt og dårligt.

Kan man ringe til en Skype bruger fra sin iptelefon?

Michal

Fra : Morten Davidsen

Dato : 20-01-05 12:50

"Michal" <michal@berthelsen-juul.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
Hejsa ...

> Vi har lige bestilt CyberCity IPtelefon.
> Så kunne vi godt tænke os at høre lidt erfaringer fra andre som har det.
> Både godt og dårligt.
Jeg har haft det siden test-perioden og har ikke oplevet nogen problemer.

> Kan man ringe til en Skype bruger fra sin iptelefon?
Nej, det fungerer som "almindelig fastnet telefoni". Det fede er at man
f.eks. kan ringe gratis til alle fastnumre i Danmark - døgnet rundt!

/MD

Fra : Peter Anskjær

Dato : 20-01-05 16:56

> [...]
>
> Vi har lige bestilt CyberCity IPtelefon.
> Så kunne vi godt tænke os at høre lidt erfaringer fra andre som har det.

Som jeg ser det er i for sent ude, det havde været meget mere fornuftigt at
stille dette spørgsmål inden i bestilte.
Jeg har ikke erfaring med CC IPtelefoni, men jeg har kun hørt godt om
kvaliteten fra dem jeg har snakket med der har det.

Personligt synes jeg det er alt for dyrt, men mit minutbehov er heller ikke
særligt stort. Jeg har selv Musimi og for mig var det vigtigste at skære ned
på abonnementsudgiften, jeg har ca. samtaler for 40kr pr måned, så i alt
bliver det 45kr pr måned. Nogle siger så til gengæld at man skal nørde meget
med Musimi, men mit kørte i løbet af 10 minutter, så heller ikke der kan jeg
se en grund til at vælge CC.
Man skal ringe rigtigt mange minutter før de 114kr ekstra til abonnement er
tjent ind.

Mvh
Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-01-05 18:09

In article <x3yyi5af7p9o$.1pjpnjc6fdo7v$.dlg@40tude.net>, Michal wrote:
> [...]
> Både godt og dårligt.
>
> Kan man ringe til en Skype bruger fra sin iptelefon?

Skype er et lukket system der ikke vil tale med andet.
Kan du ikke få et Skype-in nummer ? Så kan andre ringe til dig mod betaling.

Og nej, CyberCity ringer heller ikke gratis til standarden for
IP telefoni, nemlig SIP. Altså Musimi, Telefin, redspot og hvad
de nu alle hedder.

Fra : Michal

Dato : 20-01-05 21:15

On Thu, 20 Jan 2005 17:08:47 +0000 (UTC), Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
>
> Og nej, CyberCity ringer heller ikke gratis til standarden for
> IP telefoni, nemlig SIP. Altså Musimi, Telefin, redspot og hvad

Tak for jeres svar.

Povl.. Mener du at man ikke ringer gratis fra CC til f.eks. Musimi?

Som jeg har forstået det, så er der gratis taletid som gælder døgnet rundt
til almindelige fastnetnumre i Danmark.

Michal

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-01-05 22:06

In article <1grjahqqz4p0s$.5nu1p20liczz.dlg@40tude.net>, Michal wrote:
> Povl.. Mener du at man ikke ringer gratis fra CC til f.eks. Musimi?
>
> Som jeg har forstået det, så er der gratis taletid som gælder døgnet rundt
> til almindelige fastnetnumre i Danmark.

Lige den var jeg ikke opmærksom på. Det jeg mente var at jeg
tror det routes gennem telenettet -> Butler Networks -> Musimi,
men det er også muligt CC er smarte, og router direkte til Musimi
via IP.