Hold Form forrest
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 19-01-05 17:55

Hej NG!

Jeg har to forme åbnede samtidig.
Form2 er mindre end Form1 og 'ligger inde i' Form1.
Hvordan får jeg Form2 til stadig at være synlig, når jeg trykker på Form1?

Mvh Kurt

Fra : Harald

Dato : 19-01-05 18:51

"Kurt Guldbæk" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
> Jeg har to forme åbnede samtidig.
> Form2 er mindre end Form1 og 'ligger inde i' Form1.
> Hvordan får jeg Form2 til stadig at være synlig, når jeg trykker på Form1?

Hvad med at benytte MDI

Mvh
HK

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 19-01-05 23:00

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> "Kurt Guldbæk" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse

> Hvad med at benytte MDI
>
> Mvh
> HK

Det aner jeg ikke hvad er!
/Kurt

Fra : Lars HT

Dato : 19-01-05 23:10

"Kurt Guldbæk" <kurt_g@guldbaek.net> wrote in message
> Det aner jeg ikke hvad er!

Se her:

http://delphi.about.com/od/beginners/l/aa031103a.htm

Lars

Fra : Kurt

Dato : 20-01-05 13:41

"Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark> wrote in message

> "Kurt Guldbæk" <kurt_g@guldbaek.net> wrote in message
>

> Se her:
>
> http://delphi.about.com/od/beginners/l/aa031103a.htm
>
> Lars

Jeg går i gqng med at læse.
Tak!
/Kurt

Fra : Thor

Dato : 21-01-05 18:40

> Jeg har to forme åbnede samtidig.
> Form2 er mindre end Form1 og 'ligger inde i' Form1.
> Hvordan får jeg Form2 til stadig at være synlig, når jeg trykker på Form1?

FormStyle := fsStayonTop;

Fra : Kurt

Dato : 25-01-05 09:21

"Thor" <thor@thor.thor> wrote in message

Form1?

> FormStyle := fsStayonTop;

Det vil jeg prøve, det ser noget nemmere ud end DMI.
/Kurt

Fra : Harald

Dato : 25-01-05 17:20

"Kurt" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> "Thor" <thor@thor.thor> wrote in message

> Form1?

> Det vil jeg prøve, det ser noget nemmere ud end DMI.

MDI er da meget nemt at arbejde med, det er jo kun at sætte hovedformens
FormStyle=fsMDIForm og alle andre til fsMDIChild

/HK

Fra : pb

Dato : 29-01-05 12:53

Harald wrote:

> MDI er da meget nemt at arbejde med, det er jo kun at sætte hovedformens
> FormStyle=fsMDIForm og alle andre til fsMDIChild
>
> /HK

En helt tredje mulighed er at sætte Form2.Parent := Form1.
Udseendemæssigt ser det næsten ud på samme måde som med MDI.

pb