Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE, proxy og authentication
Fra : Peter Jensen

Dato : 19-01-05 15:04

Hej ng.
Er ikke sikker på om det er browser relateret eller hvad det er,
så jeg prøver lige i windows grupperne også.
FUT er sat til dk.edb.internet.software.browser.

Problemet er det at jeg har sat en proxy server op for at
kunne styre mine brugeres webaktivitet.
Når denne er defineret i IE (ver. 6 SP2) som proxy fejler adgangen til
min Sharepoint server med:
"HTTP Error 401.2 - Unauthorized: Access is denied due to server
configuration. Internet Information Services (IIS)"

Adgangen til Sharepoint sker via
Integrated windows authentication - og det er her filmen
knækker.

Jeg har i IE sat op således at proxyen IKKE skal anvendes
til intranetadresser. det virkede ikke.
Har så manuelt tilføjet Sharepoint sitet til Intranetzonen - det
hjalp ikke.
Har så tilføjet URL'en til listen over sider der ikke skal bruges
proxyserver til - det hjalp så heller ikke.

Sætter jeg Sharepoint sitet til Basic Authentication virker det
fint - men så skal brugeren jo taste de samme login oplysninger
som de allerede er logget på deres PC med, det var bestemt
ikke lige meningen.
Hvorfor går IE ikke bare direkte til Sharepoint serveren som
den plejer når nu jeg beder den om det ? :)

Nogen der har siddet i en lignende situation eller har et bud
på hvad der kan gøres for at fixe denne ?
--
Peter J

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 19-01-05 18:32

> [...]
> configuration. Internet Information Services (IIS)"
>
> Adgangen til Sharepoint sker via
> Integrated windows authentication - og det er her filmen

vi har lige haft et problem lige som dit bare med et intranet, det var dog
en kollega som hade med det at gøre..

han lave det ved at bruge SetSPN.exe, mere ved jeg ikke om det men du kan
vel google lidt også om det er det samme problem du har !

Thomas Bøjstrup Johansen

www.swug.dk - Sjælland Windows User Group

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-01-05 09:50

"Thomas Bøjstrup Johansen" <tooms@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> han lave det ved at bruge SetSPN.exe, mere ved jeg ikke om det men du kan
> vel google lidt også om det er det samme problem du har !

Det her er også vores intranet det drejer sig om.
Prøver at kigger på setspn, tak foreløbig :)
--
Peter J