SummaSummarum bilagsrækkefølge i kasseklad~
Fra : Christian

Dato : 18-01-05 23:20

Hej alle..

Jeg får jævnligt regninger som er udstedt flere dage i forvejen, nogle
gange en uge før jeg modtager dem...Når jeg skal bogføre disse sammen
med salgsfaktura og øvrige bilag som er dateret d.d. så sidder jeg med
et problem. Ofte lægger jeg 10 bilag ind i kassekladden i kronologisk
rækkefølge jvf. bilagenes udstedelsesdato, og på denne måde passer
bilagsnumrene givet af summa helt fint. Men når jeg så får flere bilag
ind af døren som er udstedt før de netop indførte bilag, kan det så
være rigtigt at jeg manuelt skal gøre plads til bilagene og selv
slette og erstatte bilagsnumrene så de passer? f.eks. hvis de netop
indførte bilag er udstedt fra d. 15. til den 19. januar og de
efterfølgende bilag er udstedt d. 17. januar, skal jeg så sidde og
indsætte en nye linjer i kassekladden, rykke dem op til det sidste
bilag før den 17. januar og erstatte alle efterfølgende bilagsnumre
for at det passer?

Hvis jeg nu havde valgt at bogføre kassekladden og dagen efter får et
bilag som er udted fra en uge siden, så vil bilagsnumrene jo ikke
passe til en kronologisk rækkefølge i bilagene?

Jeg har også læst at man kan bogføre efter betalingsdagen for
bilagene, men da mine private konti og mine firma konti ikke er
særskilt og der ofte er forudbetalt via kreditkort, kan denne metode
ikke bruges...

Er der nogen der har et godt råd?

Fra : Petersen_Michael

Dato : 19-01-05 17:41

In news:56f0ad13.0501181419.4ff2e70e@posting.google.com,
Christian <cbp@webspeed.dk> wrote:
> Hej alle..

> Er der nogen der har et godt råd?

Find noget andet end kronologien at bekymre dig over

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg