Hjælp til DropDown Form
Fra : Søren Skovsende

Dato : 18-01-05 22:11

Hey...

Jeg har et problem jeg har 2 drop down menu'er som jeg vil have
til at stå på en linje, jeg kan godt få dem til at stå på en
linje. Jeg kan dog ikke få mit script til at virke. Her er et
link så i kan se mit problem og se koden.

http://www.geekabite.1go.dk/testpage.html

Jeg håber i kan hjælpe mig, har søgt nettet tyndt efter at finde
en løsning, uden held...

Med venlig hilsen
Søren Skovsende

"Fjren NOSPAM fra min mail"

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-01-05 22:30

Søren Skovsende wrote:
> [...]
> linje. Jeg kan dog ikke få mit script til at virke. Her er et
> link så i kan se mit problem og se koden.

Prøv denne menu i stedet:

<form id="menu" action=""><p>
<select onchange="window.top.location=this.value">
<option selected value="">Your Title</option>
<option value="http://www.the_site.com/page1.html">Item One</option>
<option value="http://www.the_site.com/page2.html">Item Two</option>
<option value="http://www.the_site.com/page3.html">Item Three</option>
<option value="http://www.the_site.com/page4.html">Item Four</option>
<option value="http://www.the_site.com/page5.html">Item Five</option>
</select>

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Søren Skovsende

Dato : 18-01-05 22:36

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
>
> <form id="menu" action=""><p>
> <select onchange="window.top.location=this.value">
> <option selected value="">Your Title</option>

Tak for dit svar, det virkede fint. Nu vil jeg meget gerne have at når jeg
vælger en af punkterne, så loader den i et iframe. Iframen den skal loade i
hedder frame

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-01-05 22:42

Søren Skovsende wrote:

> Tak for dit svar, det virkede fint. Nu vil jeg meget gerne have at
> når jeg vælger en af punkterne, så loader den i et iframe. Iframen
> den skal loade i hedder frame

<form id="menu" action=""><p>
<select onchange="window.frame.location=this.value">

Det skulle vist gøre det.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Søren Skovsende

Dato : 18-01-05 22:46

> [...]
>
> <form id="menu" action=""><p>
> <select onchange="window.frame.location=this.value">
> <option selected value="">Your Title</option>

Ahhh så var det jo mere simpelt end jeg troede, jeg er bare en skovl til
java. Sad og prøvede noget i stil med parent.frames[frame].location ....
Men mange tak for hjælpen, så kan jeg endelig komme videre med mit
design... ;)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-01-05 22:51

Søren Skovsende wrote:

> Ahhh så var det jo mere simpelt end jeg troede, jeg er bare en skovl
> til java.

Til din orientering: Det har intet med Java at gøre. Det er javascript. Java
er et programmeringssprog, der skal kompileres, før det kan køre. Javascript
er et clientside-script til afvikling i webbrowsere.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk