Masser af små røde pletter på fødder
Fra : M. Jensen

Dato : 18-01-05 21:30

Jeg har fået en helt masse små røde pletter på oversiden af mine fødder og
op af anklerne.
Det er ikke knupper, men bare små røde plamager som varier i størrelse. Det
er på begge fødder ...
Er det fordi jeg har sko på 10-14 timer om dagen ? Jeg skifter strømper HVER
dag og går i bad hver morgen.

Hvad er det ?

Fra : Crazy Camilla

Dato : 19-01-05 04:53

"M. Jensen" <jen@jenspamjen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er på begge fødder ...
> Er det fordi jeg har sko på 10-14 timer om dagen ? Jeg skifter strømper

Hej.

Jeg tror det er pga. kulden.
Det lyder i hvert fald som de pletter jeg ofte får om vinteren. De kan komme
over hele kroppen, men det mest almindelige er nok at de kommer i ansigtet
og på hænder og fødder.

Jeg tror at oversiden af dine fødder + anklerne ikke er godt nok beskyttet
imod vintervejret.

Du skulle prøve at iføre dig et par støvler, i stedet for sko, så tror jeg
det går væk af sig selv.
Og at tage bad lige før man skal ud i kulden er ikke nogen god idé hvis man
har tendens til denne lidelse.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Peter

Dato : 22-01-05 02:25

> [...]
> Det er på begge fødder ...
> Er det fordi jeg har sko på 10-14 timer om dagen ? Jeg skifter strømper

Går du virkelig i seng med de sure tæer?

Peter

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 24-01-05 19:31

"M. Jensen" wrote:

> Jeg har fået en helt masse små røde pletter på oversiden af mine fødder og
> op af anklerne.

Som vabler, så
tjek PPP, og se dine hænder.

--