Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
"regler" for visa
Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-01-05 15:56

kræver alle banker at man er fuldstændig "pletfri" mht. gæld osv for at
udstede et visakort?

jeg har for 10 år siden haft et hus der desværre gik på tvang og i kølvandet
af det havnede jeg i RKI - lang historie.

Nu er jeg så flyttet andetsteds og "startet på en frisk" - jeg er dog stadig
i RKI, men kan det passe at man er udelukket fra internethandel pga det? -
jeg mener kan der ikke udstedes visa der ikke nødvendigvis tillader overtræk
osv. - kassekredit skal jeg heller ikke bruge... jeg vil bare gerne i ny og
næ købe lidt over internettet - min egen bank (Nordea) vil ikke, skønt jeg
aldrig har skyldt dem en øre?! på deres side står der det er en individuel
beslutning og at man er afskåret hvis man har svindlet osv. - det har jeg
dog ikke - jeg har blot under uheldige omstændigheder haft økonomisk
uheld... for 10 år siden - er jeg stemplet for evigt?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-01-05 16:09

Den 18-01-05 15.55 skrev sniper_Nolight følgende:
> kræver alle banker at man er fuldstændig "pletfri" mht. gæld osv for at
> udstede et visakort?

Ved det ikke, men det vil ikke overraske mig. Men du kan da prøve dig
frem, for eksempel ved at oprette en konto hos en af netbankerne.

> jeg har for 10 år siden haft et hus der desværre gik på tvang og i kølvandet
> af det havnede jeg i RKI - lang historie.

Det må være for nylig, du er røget i RKI? Oplysningerne gemmes kun i 5
år. Jeg håber for øvrigt, at du kommer ud af det økonomiske hængedyng
igen, det er ikke rart at sidde fast der.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-01-05 18:20

> Ved det ikke, men det vil ikke overraske mig. Men du kan da prøve dig
> frem, for eksempel ved at oprette en konto hos en af netbankerne.

hvilke banke er kun netbanke?

> Det må være for nylig, du er røget i RKI?
Oplysningerne gemmes kun i 5
> år. Jeg håber for øvrigt, at du kommer ud af det økonomiske hængedyng
> igen, det er ikke rart at sidde fast der.

well - meget klicheagtigt er jeg startet på en frisk, så at sige (lyder
voldsommere end det er), men der er da lige et par af fortidens spøgelser
jeg må slås med af og til - men ellers er jeg nu et tilfreds menneske - det
er svært at få 2 chancer i DK - som sagt - lang historie med konsekvenser
jeg nok må lære at leve med

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-01-05 18:35

Den 18-01-05 18.20 skrev sniper_Nolight følgende:

> hvilke banke er kun netbanke?

Skandiabanken. Der er sikkert flere, men det er den eneste, jeg
umiddelbart kan komme i tanke om.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Derfor får vi ikke lov at stemme via internettet

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-01-05 18:41

hmm - jeg kan ikke se mit eget svar...

> Skandiabanken. Der er sikkert flere, men det er den eneste, jeg
> umiddelbart kan komme i tanke om.

det vil jeg i hvert fald undersøge.
takker

Fra : Brian Larsen

Dato : 18-01-05 16:30

On Tue, 18 Jan 2005 15:55:47 +0100, sniper_Nolight wrote:

> [...]
> dog ikke - jeg har blot under uheldige omstændigheder haft økonomisk
> uheld... for 10 år siden - er jeg stemplet for evigt?

Kan et visa elektron ikke bruges? Jeg er dog ikke sikker på om det kan
bruges overalt på nettet, men det skulle ihvertfald ikke kunne
overtrækkes.

--
Brian Lund Larsen

// '75 Honda CB400F

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-01-05 18:21

> Kan et visa elektron ikke bruges? Jeg er dog ikke sikker på om det kan
> bruges overalt på nettet, men det skulle ihvertfald ikke kunne
> overtrækkes.

Jeg kan tage fejl, men er det ikke det der kun er for de helt unge - op til
17 år eller noget?

Fra : Rene Rud Jensen

Dato : 18-01-05 21:14

sniper_Nolight <sniper_nolight@hotmail.com> skrev:

>Jeg kan tage fejl, men er det ikke
>det der kun er for de helt unge - op til
> [...]

Hej

Nej, et Visa Electron kan du sagtens få selvom du er ikke er
under 18! Det må banken vel også være interesseret i at give dig?
Du får mere frihed - og banken (og dig selv) er sikker på du ikke
overtrækker kontoen...

Du kan i hvert fald bruge kortet på nettet alle de steder hvor du
ellers kan bruge Visa...

/Rene!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-01-05 17:22

> [...]
> overtrækker kontoen...
>
> Du kan i hvert fald bruge kortet på nettet alle de steder hvor du

Jamen så er det næste punkt at undersøge det... er det underligt at de ikke
nævner det for mig i banken når ejg understreger at ejg skal bruge det til
inet handel?.. og stort set ikke andet faktisk.

Fra : Allan Møller

Dato : 18-01-05 21:42

> Jeg kan tage fejl, men er det ikke det der kun er for de helt unge - op
> til 17 år eller noget?

Vil jeg da ikke håbe - jeg er 32 og et.

Mvh. Allan

Fra : Towli

Dato : 18-01-05 22:13

> Vil jeg da ikke håbe - jeg er 32 og et.
>

> Mvh. Allan

Dvs. du er 33?

:)

/T

Fra : Devilicious

Dato : 18-01-05 22:12

> kræver alle banker at man er fuldstændig "pletfri" mht. gæld osv for at
> udstede et visakort?

Nej da, masser af folk med gæld har Visa/Dankort.

> jeg har for 10 år siden haft et hus der desværre gik på tvang og i
> kølvandet af det havnede jeg i RKI - lang historie.

Ohh, det er jo en lidt anden sag. Men ja, du får kun en bank til at udstede
dig et Visa/Dankort hvis de begår en regulær fejl (sorry).

> Nu er jeg så flyttet andetsteds og "startet på en frisk" - jeg er dog
> stadig i RKI, men kan det passe at man er udelukket fra internethandel pga
> det? -

Nej, bed om at få lavet et Visa/Electron. Det har også visa-delen, så du kan
handle på internettet.

> [...]
> osv. - det har jeg dog ikke - jeg har blot under uheldige omstændigheder
> haft økonomisk uheld... for 10 år siden - er jeg stemplet for evigt?

Nej, kun ca. 1 år efter du er ude af RKI. Derefter registere Nordea det ikke
(aktivt).

MK

Fra : Henning Lund

Dato : 19-01-05 06:58

Devilicious skrev:

"RKI"
> Ohh, det er jo en lidt anden sag. Men ja, du får kun en bank til at
> udstede dig et Visa/Dankort hvis de begår en regulær fejl (sorry).

Det er nu ikke helt korrekt, efter jeg fik lukket et firma jeg drev og
fik Co adresse i RKI, havde jeg ikke de store problemer med at få et
visa kort. Jeg tror det er lidt forskelligt hvordan pengeinstitutter ser
på det

> Nej, kun ca. 1 år efter du er ude af RKI. Derefter registere Nordea
> det ikke (aktivt).

Kan sagtens vare op til 2 år efter registrerings ophør.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-01-05 17:27

> Ohh, det er jo en lidt anden sag. Men ja, du får kun en bank til at
> udstede dig et Visa/Dankort hvis de begår en regulær fejl (sorry).

Det lader til at de ikke engang vil lade det komme an på en prøve i hvert
fald

> Nej, bed om at få lavet et Visa/Electron. Det har også visa-delen, så du
> kan handle på internettet.

Rene Rud nævner det samme, så jeg må prøve - hvis alt andet glipper må jeg
jo låne svigermors mastercard, så går det nok alligevel...

Fra : Nosuchperson

Dato : 23-01-05 17:48

I princippet har du frit bankvalg i EU. Kan ikke garantere success, men
check evt http://www.creditcardexpert.co.uk/best-bad-credit-credit-cards.htm

Bendt
Odense