Fladt bios-batteri ??
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 18-01-05 15:30

Hej geeks,

Jeg har fået et problem med mit bundkort, som er begyndt at dukke op mere og
mere for tiden. Når rumtemperaturen er lav (fx. om morgenen inden varmen er
skruet op) vil mit systemt sq ikke rigtig starte.
Når jeg tænder computeren er der bare sort skærm og intet andet. Skærmen
tænder men forbliver sort, dvs. at der kommer ikke noget hvid tekst frem om
grafikkort og senere BIOS. Når jeg har trykket "reset" et par gange, er det
som om systemet er varmet op, og så starter den pludselig fint. Dog har den
ændret CPU-frekvensen til 100/100 istedet for 133/133, som den normalt står
på. Dette går jeg lige ind i BIOS'en og retter og vupti så sker der ikke
mere, før end jeg starter den helt kold op igen.

Jeg har et ECS K7S5A bundkort, som selvfølgelig har det samme periodiske
problem som Nielsen har beskrevet d. 16/1, men det er ikke dét der sker
her... Kan det være mit BIOS-batteri, der er ved at være fladt mon?

--
Psycho Cowboy

Fra : ///JJ

Dato : 18-01-05 16:45

Psycho Cowboy wrote:
> [...]
> periodiske problem som Nielsen har beskrevet d. 16/1, men det er ikke
> dét der sker her... Kan det være mit BIOS-batteri, der er ved at være

Et udmærket bud - hvis du vil teste det, kan du pille batteriet ud og prøve
at starte den (den tager ikke skade af det). Hvis symptomerne er de samme så
har du løst det :)

Eller tag et batteri fra en anden pc (samme størrelse selvf) og prøv det i.

///M

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 19-01-05 10:10

"///JJ" wrote:

> Et udmærket bud - hvis du vil teste det, kan du pille batteriet ud og
prøve
> at starte den (den tager ikke skade af det). Hvis symptomerne er de samme

> har du løst det :)

Hæ, den starter glimrende op helt uden batteri, så det fandt jeg vist ikke
fejlen ved. Har også flash'et BIOS'en, men det hjælper heller ikke... Op i
fregatten med det, jeg kommer til at købe mig et nyt.

--
Psycho Cowboy

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 18-01-05 17:04

Psycho Cowboy wrote:

> Kan det være mit BIOS-batteri, der er ved at være fladt mon?

Ja. Køb et nyt til 10 Kr i Harald Nyborg.

Fra : uffe eriksen

Dato : 26-01-05 09:40

det er sådan at din psu er ved at være lidt dårlig synes og kan erinder et
problem mage til hvor jeg skulle blæse vamt luft ind i psu når den var kold
for at få den igang

Hilsen uffe
"Jens C. Hansen" <dsl.175519@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:csjc11$2rdj$1@news.cybercity.dk...