Airbus A380 - mon den kan flyve?
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-01-05 14:31

I dag præsenteres verdens næststørste flyvemaskine for
offentligheden, Airbus A380 i Toulouse. Endnu har den ikke
været i luften; det skulle vist ske en gang i marts måned:

http://uk.biz.yahoo.com/050114/323/fa9r7.html

Spændende om den også kan flyve.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
- som savner en gruppe for entusiaster, der interesserer

Fra : Peter Henrichsen

Dato : 25-01-05 19:52

Hej Herluf Holdt

Jamen sådan en nyhedsgruppe savner jeg også - men det ville da være omend
endnu mere spændende hvis det var en forening man kunne møde op i!

Dit link er dog dødt - så det er ikke særlig spændende.

Hvis du til gengæld vil vide en masse om A380'eren og kan læse bare lidt
tysk, skal du helt afgjort købe det nye FLUG REVUE i din nærmeste store DSB
kiosk. Bladet har et stort særtillæg om A380'eren med mange fede fotos, og
det hele koster kun kr. 48,-

Mange flyvehilsner Peter Henrichsen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-01-05 01:16

Peter Henrichsen skrev:
> Hej Herluf Holdt

> Jamen sådan en nyhedsgruppe savner jeg også - men det ville da
> være omend endnu mere spændende hvis det var en forening man
> kunne møde op i!

Indtil vi finder ud af om der er interesse for en særskilt gruppe,
kan vi jo roligt bruge denne. Det hænder også en gang imellem
at der kommer tekniske spørgsmål om fly i dk.videnskab.

Jeg har også kigget lidt i gruppen alt.dk.forsvar, men der bliver
mest snakket om forsvar og en sjælden gang om militærfly.
Den gruppe er ikke noget for mig.

> Dit link er dog dødt - så det er ikke særlig spændende.

Det virkede den dag jeg skrev indlægget. Men så må der googles.

> [...]
> din nærmeste store DSB kiosk. Bladet har et stort særtillæg om
> A380'eren med mange fede fotos, og det hele koster kun kr. 48,-

Tak for tippet. Det vil jeg købe. Jeg har allerede en del flyvebøger
på tysk, og har boet dernede, så sproget er ikke noget problem.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
- medlem af "Flyvemuseets Venner" i Helsingør.

Fra : Peter Henrichsen

Dato : 26-01-05 11:57

Flyvemuseets venner - er det noget med tilknytning til teknisk museum?

mvh Peter

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-01-05 08:10

Peter Henrichsen skrev:

> Flyvemuseets venner - er det noget med tilknytning til teknisk museum?

Ja, det er det. Teknisk Museum og Danmarks Flyvemuseum er nu
flyttet sammen på Fabriksvej 25 i Helsingør.

På denne side kan du læse om venneforeningerne:
http://www.tekniskmuseum.dk/

Her er medlemsbladet fra februar 2004 (i pdf):
http://www.tekniskmuseum.dk/archive/pdf/flynytfeb2004.PDF

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Peter Henrichsen