Afspille QuickTime (mov) video i delphi
Fra : Lars HT

Dato : 18-01-05 12:49

Hej

Jeg har fundet flere løsninger på at afspille de fleste videoformater, men
ingen, som kan afspille mov-filer.

Er der en, som ved, hvordan?

Lars

Fra : René Jensen

Dato : 18-01-05 13:37

Lars HT wrote:
> Jeg har fundet flere løsninger på at afspille de fleste videoformater, men
> ingen, som kan afspille mov-filer.
>
> Er der en, som ved, hvordan?

Det hænger formentligt sammen med at Apple ejer rettighederne til
QuickTime, og derfor mindes jeg ikke at have set nogle CODECs eller
API'er til afspilning af .MOV-filer.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Lars HT

Dato : 18-01-05 13:46

"René Jensen" <not4u2know@privacy.org> wrote in message

> Det hænger formentligt sammen med at Apple ejer rettighederne til
> QuickTime, og derfor mindes jeg ikke at have set nogle CODECs eller
> API'er til afspilning af .MOV-filer.

Tak for dit svar!

Ja, det lyder jo sandsynligt nok! Må vist hellere køre visningen via
QuickTime-playeren!

Men andre ideer er jeg stadig meget interesseret i!

Hej fra Lars

Fra : Jan-Owe Fornes

Dato : 19-01-05 08:52

Lars HT wrote:
> Jeg har fundet flere løsninger på at afspille de fleste
> videoformater, men ingen, som kan afspille mov-filer.
>
> Er der en, som ved, hvordan?

Bruker selv Quicktime Alternative for spilling av .mov:
Du finner ikke noe du kan bruke her?

http://www.free-codecs.com/download/QuickTime_Alternative.htm

--

- jOWE ?

Fra : Lars HT

Dato : 19-01-05 12:32

"Jan-Owe Fornes" <jan-ofo@REMOVEonline.no> wrote in message

> Bruker selv Quicktime Alternative for spilling av .mov:
> Du finner ikke noe du kan bruke her?
>
> http://www.free-codecs.com/download/QuickTime_Alternative.htm

Tak for svaret!

Er selv stødt på på QT Alt nogle gange, men hvordan skulle det løse mit
problem, hvis jeg installerede den?

Jeg vil helst kunne afspille mov-filer i et vindue integreret i min
application! Dette er lykkedes med avi, mpg, m.fl. vha Boian Mitovs VideoLab
komponenter, som er gratis at bruge til ikke kommersielle formål, men mov
filer kan den ikke klare. Derfor søger jeg en komponent, som kan dette. Jeg
har mailet med Boian Mitov og han har forklaret, at det kræver et specielt
directshow-codec for at kunne afspille mov-filer. Han har ingen her og nu
løsning på problemet i forhold til at bruge hans VideoLab-komponent.
Mit problem mht. codec er, at jeg for det første ikke helt forstår, hvad det
er og hvor´dan jeg skal installere og håndtere codec! Har fundet en masse
directshow-codecs, men alle har tilsyneladende været til QT, så den kunne
håndtere forskellige andre formater.
Kan jeg finde (hvor) codecs, som f.eks. delphis TMediaPlayer kan bruge
(hvordan) til at afspille mov-filer?

Alternativt ville det være okay for mig fra min Delphi application at starte
f.eks. QT med "video.mov" som 1.parameter, hvilket virker helt fint. Jeg han
bare ikke finde ud af at vise "Video2.mov" uden at være nødt til at lukke QT
og starte den op igen med "Video2.mov" som parameter, hvilket er lidt dumt,
synes jeg.

Lars

Fra : Lars HT

Dato : 19-01-05 13:14

Okay, der var jeg lidt for hurtig, for det virker jo nu: VideoLab spiller
mine digital kamera-filer (i mov-format) uden problemer!
Tusind tak for hjælpen!

Lars