Så døde alle vores Telefin IP telefoner
Fra : om

Dato : 18-01-05 10:42

Hej
Efter en opdatering hos Telefin, døde vores IP telefoner.
Efter en hel del kontakt til Telefin må vi erkende at de ikke kan hjælpe.
Nogen der har ideer, vi prøvede at ændre til en Musimi konto
og her virker alle telefoner OK.
Hilsen Ole

---

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 18-01-05 14:09

"om" <om@ifom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Efter en hel del kontakt til Telefin må vi erkende at de ikke kan hjælpe.
> Nogen der har ideer, vi prøvede at ændre til en Musimi konto

Hvis problemet ligger hos Telefin så skal du vel ikke bruge din tid på at
løse det. Det må da være Telefins opgave at levere den ydelse du har
abonnement på.

Mvh
Claus

Fra : om

Dato : 18-01-05 14:45

Ja var det bare sådan, de siger det os der har lavet noget galt. men så er
det sjovt at det kom flere forskellige steder i byen på sammen tid.
Desværre ingen hjælp hos dem.
Så løsningen må være at finde et andet selskab, som ikke bare giver op.

Ole

---

Fra : Morten Davidsen

Dato : 18-01-05 14:55

> Ja var det bare sådan, de siger det os der har lavet noget galt. men så er
> det sjovt at det kom flere forskellige steder i byen på sammen tid.
Hmm .. det viser så hvor din viden om IP telefoni ligger? ..
IP telefoni kører over internettet - og så har det altså ikke meget at
gøre med hvor i landet man er.
Telefin har jo blot en central server(e) som styrer telefonien.

Hvis det er noget galt med internettet i en hel by - er det måske en
centralfejl, men hvis du kan surfe - burde du altså også kunne bruge IP
telefoni - hvis der ikke ligger begrænsninger i nettet.

> Desværre ingen hjælp hos dem.
> Så løsningen må være at finde et andet selskab, som ikke bare giver op.
Det er ikke en generel fejl hos Telefin går jeg ud fra? - så ville vi nok se
lidt flere posts ihvertfald.

Du kunne måske skrive lidt om hvilken adapter du har og hvilke fejl den
melder i sin log?

/MD

Fra : ro65dk

Dato : 18-01-05 19:54

> [...]
> Efter en hel del kontakt til Telefin må vi erkende at de ikke kan hjælpe.
> Nogen der har ideer, vi prøvede at ændre til en Musimi konto

Min Telefin.dk forbindelse røg også, men på trods af manglende klartone
kunne der godt ringes ud. Klar tonen er dog kommet tilbage her til aften.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 18-01-05 22:53

Hej

"om" <om@ifom.dk> wrote:

> [...]
>Efter en hel del kontakt til Telefin må vi erkende at de ikke kan hjælpe.
>Nogen der har ideer, vi prøvede at ændre til en Musimi konto

Hm, du kommer nok til at fortælle lidt mere om hvad problemet er, altså
ud over at du ikke kan ringe :) Hvad skete der ?, og hvad var det for
en opdatering hos Telefin ? - Hvilket udstyr bruger du, og hvilken I-net
opkobling ? - Fejlmulighederne kan være mange.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst