Om at fejlfinde...
Fra : Morten G. Jensen

Dato : 18-01-05 10:12

Hej Gruppe

Jeg syntes lige i skal have denne lille historie:

JEg kører med en 2800 MhZ p4, Radoen 9800, 1 gb 3200 ram, 4 x 200mb s-ata og
dvd brænder. Det hele samliet i et towerkabinet med 400w strømforsyning.
Pludslig begynder maskinen at gå ned, dvs. den slukker momentant og strømmen
skal tages fra og typist efter 10 - 30 opstarts forsøg kører den igen. Under
opstarts forsøgende starter den med at boote, nogen gange 1 - 5 sek, for så
at slukke igen.

Nå jeg bliver enig med mig sel om at det er pga. af varmen, så jeg monter 3
blæser i kabinettet of får MEGA gennemstrømning af luft og en pokkers larm.
Men ak, lige da jeg trode at det var ok gik den ned igen.
Okay, nyt motherboard, var også træt mit soltek og skiftet det ud til Asus
P4C800-E Deluxe - Men jeg har ikke mere en lige startet op før skramlet
brækker ned igen. Godt, jeg finder ud af ved at tænke lidt tilbage at
fejlen nok opstod efter at have haft afmonteret blæseren på CPU'en og måske
der for have ødelagt kølepastaen.... Køber i første omgang noget pasta,
men vælger inden jeg køre hjem at købe en ny P4 3200 MhZ (det er jo med at
udnytte chancen *S*) MEN %¤"(/&)/%!¤ L..... gik sgu ned med det samme
igen.

Nå efter at have skælt det meste af familien ud, sparket katten og smidt
kaffe på gulvet genstod det kun EN ting inden maskinen på kørt på
genbrugsstationen, nemlig strømforsyningen, en 400w - Bytter den ud med den
fra
konens maskine, godt nok "kun" 300w...... og vupti nu kører dyret som en
drøm. Men sjovt nok
kører konens pc'er godt med min gamle strømforsyning??????

SUK

/Morten

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 18-01-05 10:41

> konens maskine, godt nok "kun" 300w...... og vupti nu kører dyret som en
> drøm. Men sjovt nok
> kører konens pc'er godt med min gamle strømforsyning??????

Ja den er klassisk. PSUen kan ikke blive af for god kvalitet. Og alligevel
køber folk det billigste skrammel med størst Watt angivelse (ikke sagt at
din er noget skrammel, det aner jeg intet om).

Mht. at din kone kan køre med PSUen, så gætter jeg på at hendes maskine ikke
har helt samme størrelse som din!

Mvh Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-01-05 14:41

Thomas S. Iversen wrote:

> Mht. at din kone kan køre med PSUen, så gætter jeg på at hendes
> maskine ikke har helt samme størrelse som din!

Den trækker ihvertfald ikke så meget strøm på de "dårlige" spændinger.
Man kunne godt forestille sig at +12V har lidt overlast i
"monstermaskinen", hvorimod konemaskinen sikkert ikke belaster +12V
nævneværdigt.

Hvorom alting er - Morten, køb 2 nye PSU'er, for de eksisterende holder
ikke evigt i de setups hvor de arbejder nu.

Jesper G. Poulsen