Astma og brændefyr i kælderen
Fra : Andersen

Dato : 17-01-05 18:17

Hej gruppe.

Min hustru og jeg er flyttet ind i vores drømmehus, som er ca 180 kvm, hun
lider en smule af astma og støvallergi.
Vi har allerede denne vinter (fra 22 november til nu) fået påfyldt 2000
liter olie, og kunne derfor godt tænke os en alternativ fyringsmetode.
Vi har vores fyr stående i kælderen. Der er dør i mellem fyrrummet, og i
trappeopgangen, og der kan sættes en ekstra dør ind imellem.
Det er så også der hvor vores oliefyr nu står, at vi kunne tænke os, at
indsætte et brændefyr (altså ikke en brændeovn).
Vil der være så stor risiko for, at hendes astma vil bryde ud ved at lave en
sådan installation ? Hun kommer ikke så ofte i kælderen, og der er også
udluftningsmulighed i fyrrummet.

Mvh
Dennis
(som håber på at det kan lade sig gøre at få varmeprisen ned)

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 18-01-05 11:46

"Andersen" <br@in_fake_bound.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh
> Dennis
> (som håber på at det kan lade sig gøre at få varmeprisen ned)

Hej Dennis

Jeg ville foreslå en lille tilbygning til et fastbrændselsfyr. Eller hvis
der er mulighed for det, så få lavet dit eksisterende fyr om til et
stokerfyr.
Træpiller, korn o.s.v... er da noget billigere end olie, og nu kommer der jo
mange stormfælder, så mon ikke træ bliver billigt. Men til hendes astma og
støvallergi, så da helt klart, den lille tilbygning, for det støver altså en
del. Forsikringsmæssigt, er det bedst, hvis tilbygningen er fritliggende.
Det vil støvallergien også syntes bedst om, men husk skiltet på døren, med
" Koner ingen adgang "

M.V.H.....Benny..