location.href og target.top
Fra : Christian Hjort

Dato : 17-01-05 16:53

Hejsa javascript eksperter :)

Jeg har brug for et lille script der sender brugeren videre
automatisk(uden klik!) til en anden side. Det skal stadig være i
samme vindue, men der skal sættes target="_top" på.

Hvordan gør man det i javascript?

Har nemlig ikke kunne gøre det i ren html

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 17-01-05 17:00

window.top.location.href="http://domain.tld/page.htm";

--
Benny

Fra : Christian Hjort

Dato : 17-01-05 18:34

Benny Nissen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> window.top.location.href="http://domain.tld/page.htm";

Bange for det ikke virker

Har nu denne kode:

<script type="text/javascript">
window.top.location.href="http://stormdk.users.whitehat.dk/forum/inde
x.php?p=over";
</script>

Fra : Benny Nissen

Dato : 17-01-05 19:05

Christian Hjort pretended :
> <script type="text/javascript">
> window.top.location.href="http://stormdk.users.whitehat.dk/forum/inde
> x.php?p=over";
> </script>

Virker fint her (hvis du ikke bryder linien).

--
Benny

Fra : Christian Hjort

Dato : 17-01-05 20:32

Benny Nissen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Christian Hjort pretended :
>
> Virker fint her (hvis du ikke bryder linien).

Jeg bryder ikke linien. Den sender også brugeren videre, men ikke med
samme effekt som med target="_top" på et link. Fordi jeg "skal ud af en
frame" så at sige

Fra : Benny Nissen

Dato : 17-01-05 21:23

Christian Hjort expressed precisely :

> Jeg bryder ikke linien. Den sender også brugeren videre, men ikke med
> samme effekt som med target="_top" på et link. Fordi jeg "skal ud af en
> frame" så at sige

Utestet:

window.parent.location .... bla. bla.

--