FF kan ikke vise en side
Fra : Henning Lund

Dato : 17-01-05 11:38

http://www.thyholmsparekasse.dk/ der kan jeg ikke se knapperne i venstre
side, kan det fixes?
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-01-05 11:50

Den 17-01-05 11.37 skrev Henning Lund følgende:
> http://www.thyholmsparekasse.dk/ der kan jeg ikke se knapperne i venstre
> side, kan det fixes?

Ja, du skal installere Java. Du kan hente Java fra Sun på denne adresse:
http://java.com/en/download/manual.jsp

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Henning Lund

Dato : 17-01-05 13:11

Kim Ludvigsen skrev:

> Ja, du skal installere Java. Du kan hente Java fra Sun på denne
> adresse: http://java.com/en/download/manual.jsp

Har jeg gjort, men den vil ikke.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-01-05 13:29

Den 17-01-05 13.10 skrev Henning Lund følgende:

> Har jeg gjort, men den vil ikke.

Får du en fejlmeddelelse under installationen?

Kan du se Java-appletten på denne side:
http://java.com/en/download/help/testvm.jsp

Du kan muligvis finde hjælp her:
http://java.com/en/download/help/index_installing.jsp

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-01-05 13:32

Henning Lund skrev:

> Har jeg gjort, men den vil ikke.

Det virker heller ikke her. Javakonsollen giver følgende fejl:

load: class slidem not found.

(Java-version: 1.4.1_05, Firefox 1.0 på Windows 2000)

På hjemmesiden er der link til en java runtime - at dømme efter
filnavnet (msjavx86.exe) er det MS's Java. Det er muligt at siden kun
virker med MS-Java - jeg har ikke prøvet.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-01-05 13:38

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Det virker heller ikke her. Javakonsollen giver følgende fejl:
> load: class slidem not found.
> (Java-version: 1.4.1_05, Firefox 1.0 på Windows 2000)

Siden virker fint her. Menuen kommer fint frem og virker.
Både i Opera 7.54 og Firefox 1.0

Jeg har Java version 1.4.2_06 (build 1.4.2_06-b03) installeret og i brug.

--
Mvh. Lars

Fra : Henning Lund

Dato : 17-01-05 13:47

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Det virker heller ikke her. Javakonsollen giver følgende fejl:
>
> load: class slidem not found.
>
> (Java-version: 1.4.1_05, Firefox 1.0 på Windows 2000)

Nemlig, endnu engang bliver IE på min maskine, jeg har endnu ikke fundet
en browser der kan bruges til alle de sider jeg normalt benytter i
dagligdagen ;o(.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-01-05 14:13

Den 17-01-05 13.47 skrev Henning Lund følgende:

> Nemlig

Du får samme fejlmeddelelse? Måske I har en udvidelse installeret som
ligger og generer, for eksempel Adblock? Prøv at genindlæse siden, når
fejlmeddelelsen vises, det skulle vist hjælpe på Adblock-fejlen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-01-05 14:51

Kim Ludvigsen skrev:

> Prøv at genindlæse siden, når fejlmeddelelsen vises, det skulle vist
> hjælpe på Adblock-fejlen.

Niks.

Jeg får desuden samme fejl i Mozilla (uden AdBlock).

Opera 7.54 melder "Applet not found".

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henning Lund

Dato : 17-01-05 15:36

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Niks.
>
> Jeg får desuden samme fejl i Mozilla (uden AdBlock).

Samme her.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-01-05 22:22

On Mon, 17 Jan 2005 14:50:55 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Jeg får desuden samme fejl i Mozilla (uden AdBlock).
>
> Opera 7.54 melder "Applet not found".

Fungerer fint her i Konqueror/Linux med SUN's Java.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-01-05 14:05

Den 17-01-05 13.31 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:

> Det virker heller ikke her.
>
> På hjemmesiden er der link til en java runtime - at dømme efter
> filnavnet (msjavx86.exe) er det MS's Java. Det er muligt at siden kun
> virker med MS-Java - jeg har ikke prøvet.

Jeg lagde godt mærke til, at banken linker til MS' Java, men her virker
det fint med såvel Mozilla 1.75 som Firefox 1.0 og Suns Java 1.4.2_05.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-01-05 15:47

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg lagde godt mærke til, at banken linker til MS' Java, men her virker
> det fint med såvel Mozilla 1.75 som Firefox 1.0 og Suns Java 1.4.2_05.

Nu prøvede jeg at opdatere til Sun Java 1.5.0_01 - det hjælper ikke.

Jeg antager at problemet skyldes at der ikke er angivet et fuldt filnavn
i code: code="slidem" (hvor filen hedder slidem.class)

Men nogen burde gøre banken opmærksom på at java i det hele taget ikke
er velegnet til at lave menuer med.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-01-05 17:21

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Jeg antager at problemet skyldes at der ikke er angivet et fuldt filnavn
>i code: code="slidem" (hvor filen hedder slidem.class)

Testet på Win 98 DK:
IE 6.0.2800.1106
Opera 7.54
Mozilla 1.73
Alle med Java 1.4.2_01-b06

Testet på Win XP UK:
IE 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_rtm.040853-2158
Opera 8.0 beta
Mozilla 1.8a4
Alle med Java 1.4.2_06-b03

Virker i dem alle.

>Nu prøvede jeg at opdatere til Sun Java 1.5.0_01 - det hjælper ikke

Kan jeg ikke finde og få lov at opdatere til.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-01-05 17:42

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Kan jeg ikke finde og få lov at opdatere til.

Jeg var herinde: <http://java.sun.com/j2se/1.5.0/index.jsp>

På siden her er de begge listet: <http://java.sun.com/j2se/index.jsp>
(selv om det er noget mærkeligt at J2SE 5.0 henviser til version 1.5.0)

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-01-05 17:48

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>På siden her er de begge listet: <http://java.sun.com/j2se/index.jsp>
>(selv om det er noget mærkeligt at J2SE 5.0 henviser til version 1.5.0)

Tror jeg venter til den kommer på update.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-01-05 23:52

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Virker i dem alle.

Nu har jeg prøvet på hjemmemaskinen - med 1.4.2_02. Her virker det
fint.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-01-05 00:27

Den 17-01-05 23.52 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:

> Nu har jeg prøvet på hjemmemaskinen - med 1.4.2_02. Her virker det
> fint.

Med de samme plugins (hvis det skulle være en anden end Adblock, der
generer)?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-01-05 11:35

Kim Ludvigsen skrev:

> Med de samme plugins (hvis det skulle være en anden end Adblock, der
> generer)?

Det tror jeg. Som nævnt tidligere, så viser Mozilla heller ikke
appletten på min arbejdsmaskine - og den Mozilla-installation har kun
udvidelsen Multizilla.

Jeg gætter på at det er Javaversionen der driller - men har ikke tid til
at afprøve det her og nu.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : reg