SP2 og IE - ctrl+klik virker ikke.
Fra : Stig N. Færch

Dato : 17-01-05 10:15

Hejsa,

Jeg er vant til at når jeg trykker på et link med venstre muse-knap,
samtidigt med at jeg holder control nede, så åbner den dette link i et
nyt vindue.

Det virker desværre ikke længere efter at jeg har installeret SP2 på min
Windows XP.

Er der nogen der har en ide til hvordan jeg kan få den funktionalitet
tilbage?

Med venlig hilsen
Stig Nørgaard Færch

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-01-05 10:39

Den 17-01-05 10.15 skrev Stig N. Færch følgende:

> Jeg er vant til at når jeg trykker på et link med venstre muse-knap,
> samtidigt med at jeg holder control nede, så åbner den dette link i et
> nyt vindue.

Prøv at trykke på Skift i stedet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Stig N. Færch

Dato : 17-01-05 10:50

> Prøv at trykke på Skift i stedet.

Er det noget nyt?
Eller er det bare mig der tror at det lige pludselig er ctrl istedet for
shift??

/Stig

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-01-05 11:20

Den 17-01-05 10.49 skrev Stig N. Færch følgende:

> Er det noget nyt?
> Eller er det bare mig der tror at det lige pludselig er ctrl istedet for
> shift??

Det er vist bare dig. Måske du blander det sammen med tastaturgenvejen
til at åbne et nyt vindue: Ctrl+N.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips og tricks til Internet Explorer

Fra : Ejvind Faerk

Dato : 17-01-05 17:20

Det er altså ikke kun Stig Færch der har fået det problem.

Også jeg har tidligere kunnet lave alle de nye links jeg ville ved at holde
Ctrl nede, og samtidigt klikke på linket. At bruge Shift hjælper ikke.

Derimod virker det, hvis jeg trykker Ctrl+N, og derefter trykker på linket.
Men det er jo en ekstra arbejdsgang!

m.v.h. E. Færk.

Fra : Wentzel

Dato : 17-01-05 11:30

"Stig N. Færch" <stig@8620.dk> skrev i en meddelelse

> Er det noget nyt?
> Eller er det bare mig der tror at det lige pludselig er ctrl istedet for
> shift??
>
> /Stig

Jeg er ikke sikke på at det er dig. Jeg har tilsvarende oplevet at der er
ændret på funktion af taster og mussemenuer.

F.eks benytter jeg "tilbage" knappen på min logitech mus en del, og oplever
nu at det indhold jeg havde tastet ind på en side nu er helt væk hvis jeg
går tilbage for at lave en rettelse.

Det virker som om at en opdatering her for nylig har pillet ved de
parameter, som bl.a. styre/gemmer de indtastede karakterer.

Wentzel