cpu kører kun 1800 mhz
Fra : Jemo

Dato : 16-01-05 23:04

Hej Gr.

Jeg har en cpu: P4 2400mhz 533, når jeg læser på den, kører den kun 1800
mhz, jeg har prøvet at flashe bios men den skriver at den er beskyttet,
hvordan for jeg udnyttet de sidste 600 mhz, min ram er SD133 (3x 256mb)

mit board er: Motherboard Egenskaber
Motherboard ID 11/21/2001-i845-W627HF-6A69VM4AC-00
Motherboard Navn MSI 845 Pro4 (MS-6391)

Front Side Bus Egenskaber
Bus Type Intel NetBurst
Bus Bredde 64 bit
Virkelig Hastighed 100 MHz (QDR)
Effektiv Hastighed 400 MHz
Båndbredde 3200 MB/s

Egenskaber for Hukommelses Bus
Bus Type SDR SDRAM
Bus Bredde 64 bit
Virkelig Hastighed 133 MHz
Effektiv Hastighed 133 MHz
Båndbredde 1067 MB/s

Egenskaber for Chipset Bus
Bus Type Intel Hub Interface
Bus Bredde 8 bit
Virkelig Hastighed 67 MHz (QDR)
Effektiv Hastighed 267 MHz
Båndbredde 267 MB/s

Motherboard Fysisk Information
CPU Sokler 1
Udvidelses Sokkel 5 PCI, 1 AGP, 1 CNR
RAM Sokler 3 DIMM
Integrerede Enheder Audio
Form Faktor ATX
Motherboard Chipset i845
Ekstra Kendetegn Fuzzy Logic 3

Motherboard Producent
Firma Navn Micro-Star International
Produkt Information
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_list.php
Hent BIOS software
http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_list.php
håber der sidder nogle kloge hoveder derude, som kan hjælpe mig.

mvh René

Fra : Hans

Dato : 17-01-05 03:31

Jemo wrote:
> [...]
> 1800 mhz, jeg har prøvet at flashe bios men den skriver at den er
> beskyttet, hvordan for jeg udnyttet de sidste 600 mhz, min ram er

Du skal indstille din FSB til 133MHz. Den står i øjeblikket til 100MHz.

Hans

Fra : Jemo

Dato : 17-01-05 10:36

> Du skal indstille din FSB til 133MHz. Den står i øjeblikket til 100MHz.
>
> Hans

Hej Hans & Gr.

Jeg har prøvet at sætte FSB 100 om i bios, men på bios side er den passiv,
så jeg kan ikke få lov at skifte, den er i gr. med :Auto detect clock &
Spread spectrum, de to sidste er aktive, dem kan jeg ena/disabel
kan jeg få fsb omstillingen aktiv?
mvh René

Fra : Hans

Dato : 17-01-05 11:00

Jemo wrote:

> [...]
> passiv, så jeg kan ikke få lov at skifte, den er i gr. med :Auto
> detect clock & Spread spectrum, de to sidste er aktive, dem kan jeg

Bundkortet supporterer tilsyneladende kun 100MHz FSB, så hvis en
biosopdatering på denne side ikke hjælper, er der desværre ikke andet og
gøre end at udskifte kortet med noget nyt:

http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=33&kind=1

Hans

Fra : Ivan [7100]

Dato : 17-01-05 11:11

Prøv at disable auto detect clock. En del bundkort har indbyggede
overclock-features. Så vil du muligvis manuelt kunne sætte clocken til
133......

Fra : Brian Lund

Dato : 17-01-05 15:19

> [...]
> så jeg kan ikke få lov at skifte, den er i gr. med :Auto detect clock &
> Spread spectrum, de to sidste er aktive, dem kan jeg ena/disabel

Du skal sætte en indstilling om på "User defined" eller "advanced" eller
sådan noget...
Det er sandsynligvis en af mulighederne lige oven over FSB.

Brian

Fra : Peer Krogh Petersen

Dato : 17-01-05 19:21

Efter hvad jeg kan se understøtter dit motherboard kun 100 MHz FSB :

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=33

mvh

Peer

Fra : Jemo

Dato : 18-01-05 17:18

Tak for hjælpen (forsøget), skønt at der er så mange der prøver at hjælpe
. Jeg har idag købt et nyt (brugt) mobo der understøtter min P4 2,4 -533
mhz
mvh René