Newbee spørgsmål omkring ip og Redspot.
Fra : K. Larsen

Dato : 16-01-05 17:46

Hej

Uden at vide noget som helst omkring IP Telefoni, andet end at jeg kan spare
en masse på min 1500 kr´s kvartalsregning, så er jeg begyndt at kikke lidt
på fænomenet.

Jeg er bl.a. faldet over Redspot´s tilbud om flatrate, når det gælder de
scan. lande.
Det ville passe mig fint, men :

1. Jeg sidder på en netforbindelse via webspeed ( 256 / 128 ) og kender jeg
TDC ret, så er der garanteret en eller anden fixfaxeri som forhindre IP via
denne forbindelse. En montør bekendt af mig, sagde bl.a. at jeg skulle sikre
mig at protokollen european pal i/b/g var understøttet.
Er der en eller flere, som allerede bruger webspeed med succes, eller kender
nogle som bruger det ?

2. Syntes ikke, at jeg kan finde det helt store information omkring
Redspot.dk. Og de småtterier jeg har fundet, virker ikke specielt
flatterende. Ville meget gerne høre ris / ros om dem.

3. De er nok ikke de eneste på området, men syntes at de er de eneste med
flatrate. Eller er der nogle som er forbigået min opmærksomhed ?

4. Hvis man investere i en Spa 2000 IP-tlf adapter, kan man så også ringe op
til abb. med ip nummer og ikke kun alm. telefonnummere ?

4 ud af sikkert 100vis af spørgsmål.

På forhånd tak

Kim
Odense

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 16-01-05 22:53

Hej

"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> wrote:

> [...]

>denne forbindelse. En montør bekendt af mig, sagde bl.a. at jeg skulle sikre
>mig at protokollen european pal i/b/g var understøttet.

Du kan bruge en hvilken som helst bredbåndsforbindelse med fast
opkobling. - Det der med pal i/b/g lyder som en tv standard, som ikke er
relevant i forbindelse med IP telefoni.

> [...]

>3. De er nok ikke de eneste på området, men syntes at de er de eneste med
>flatrate. Eller er der nogle som er forbigået min opmærksomhed ?

På dette link kan du se en oversigt over Danske IP-telefoni udbydere, og
hvilke muligheder og priser de har.

http://gratissip.dk/frontend/DanskeVoIPUdbydere

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : TC

Dato : 21-01-05 01:20

"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig at protokollen european pal i/b/g var understøttet.
> Er der en eller flere, som allerede bruger webspeed med succes, eller kender

Bruger Redspot og Webspeed 256/128, og har opsagt fastnet linien, så de penge er
sparret
Det virker efter, at have bakset lidt med opsætningen af Grandstream 286´eren,
da det hakkede en del hos dem i den anden ende :o/
Nu mangler jeg bare, at fjerne det ekko der er i min ende af linien???

Det eneste der ikke virker, er service fra Redspot, eneste kontakt mulighed er
telefon opkald, da de ikke svarer på andre mails end tilmeldinger???

> 2. Syntes ikke, at jeg kan finde det helt store information omkring
> Redspot.dk. Og de småtterier jeg har fundet, virker ikke specielt
> flatterende. Ville meget gerne høre ris / ros om dem.

Det eneste der står på nettet om Redspot, er deres hjemmeside på dansk?? Den
franske afdeling de praler med, har jeg ikke kunnet finde noget om. Deres nyheds
side bliver kun opdateret når der sker noget positivt fra deres side.
Nååh jo, så findes der en del omtale af deres første projekt, hotspot i Århus
midtby, men det er vist også det.

> 3. De er nok ikke de eneste på området, men syntes at de er de eneste med
> flatrate. Eller er der nogle som er forbigået min opmærksomhed ?

Ved ikke, men det er et af de få firmaer, som kan klare betaling via bank
overførsel uden brug af Dankort.

> 4. Hvis man investere i en Spa 2000 IP-tlf adapter, kan man så også ringe op
> til abb. med ip nummer og ikke kun alm. telefonnummere ?

Ja sagtens

--
Mvh.
Tommy C