/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Køb af mobil - Bare mig der har været uhel~
Fra : Rasmus Raun-Nielsen


Dato : 16-01-05 14:08

Hej

Måske off-topic?! Men...

I mandags, 10/1, køber jeg en SonyEricsson K700i hos en TeleRingen i
Næstved. Jeg giver 699,- for den, med Orange Go 199. Til min store ærgrelse
ser jeg først dagen efter, at El-Giganten har den samme tlf med selvsamme
abonnement, til 399,- -fredag 14/1 går jeg så ned i butikken og hører, hvad
de vil gøre ved det. "Ikke noget..." er svaret - hvilket er på grund af, at
de ikke har prispolitik. Jeg prøver at forhandle om en eller anden form for
kompensation, evt. med et USB-datakabel, da handlen ikke engang er 5 dage
gammel. Chefen er ikke til at hugge eller stikke i - fair nok, tænker jeg. 2
timer senere, da jeg ser TV, kommer der en reklame, for selvsamme tlf med
selvsamme abonnement, nu til 499,- bl.a. i TA-DAAAAAA -TeleRingen.... Dvs i
samme uge, samme kæde, samme tlf, samme abonnement, falder prisen 200,-
Chefen ville dog gerne give mig pengene tilbage for selve tlf., men jeg vil
stadig være bundet af abonnementet, og vil skulle tegne et nyt, hvis jeg
skal have den til en anden pris -det vil sige en løsning, der ikke er
brugbar, medmindre jeg vil have to abonnementer

-Er det bare mig der er uheldig, eller er det en lidt "svinsk" måde at føre
forretning på? Jeg er klar over, at med alt det tilskud, mobilselskaberne
giver til tlf., kan der ikke være meget avance for butikkerne, men
alligevel: At sælge et produkt om mandagen og ikke ville/kunne kompensere
for prisændring indenfor samme uge - jeg føler mig rimelig røvrendt...

MVH
Rasmus



 
 
Bertel Lund Hansen (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 16-01-05 14:22

"Rasmus Raun-Nielsen" <Raver@<FJERN>it.dk> skrev:

>alligevel: At sælge et produkt om mandagen og ikke ville/kunne kompensere
>for prisændring indenfor samme uge - jeg føler mig rimelig røvrendt...

Det er godt gjort. Du indgår en aftale som bliver overholdt til
punkt og prikke - og så føler du dig røvrendt?

Står du også i supermarkederne og klager dig hver gang mælken
kommer på tilbud?

--
Bertel
Frihed vil de stærke have. Lighed vil de svage have.
Broderskab er der ikke megen rift om.
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jesper Nielsen (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 16-01-05 14:47


"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message
news:5gqku0l1r92r8s3d4rr4sv89tcvslilr3m@news.stofanet.dk...
> "Rasmus Raun-Nielsen" <Raver@<FJERN>it.dk> skrev:
>
> >alligevel: At sælge et produkt om mandagen og ikke ville/kunne kompensere
> >for prisændring indenfor samme uge - jeg føler mig rimelig røvrendt...

>
> Det er godt gjort. Du indgår en aftale som bliver overholdt til
> punkt og prikke - og så føler du dig røvrendt?
>
> Står du også i supermarkederne og klager dig hver gang mælken
> kommer på tilbud?
>
Mon ikke.

Og Rasmus ville jo også gå ned i butikken og give lidt ekstra hvis prisen
var steget.

Jesper



Rasmus Raun-Nielsen (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus Raun-Nielsen


Dato : 16-01-05 15:10

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:5gqku0l1r92r8s3d4rr4sv89tcvslilr3m@news.stofanet.dk...
> Det er godt gjort. Du indgår en aftale som bliver overholdt til
> punkt og prikke - og så føler du dig røvrendt?
>
> Står du også i supermarkederne og klager dig hver gang mælken
> kommer på tilbud?

Tjah, bytter vi produktet ud med en en ny bil, til de, iøvrigt ublu, danske
priser, og den 5 dage senere kostede 60% af den oprindelige pris, ville jeg
også føle mig røvrendt, aftale eller ej... Men det er jeg måske ene om?

Men jeg må jo indse at jeg bare har været uheldig...

MVH
Rasmus



Bertel Lund Hansen (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 16-01-05 15:17

"Rasmus Raun-Nielsen" <Raver@<FJERN>it.dk> skrev:

>Tjah, bytter vi produktet ud med en en ny bil, til de, iøvrigt ublu, danske
>priser, og den 5 dage senere kostede 60% af den oprindelige pris, ville jeg
>også føle mig røvrendt, aftale eller ej... Men det er jeg måske ene om?

Ville du efterbetale differencen hvis prisen steg?

--
Bertel
Frihed vil de stærke have. Lighed vil de svage have.
Broderskab er der ikke megen rift om.
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Deaster (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 16-01-05 15:34

Rasmus Raun-Nielsen wrote:

> "Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> news:5gqku0l1r92r8s3d4rr4sv89tcvslilr3m@news.stofanet.dk...
> > Det er godt gjort. Du indgår en aftale som bliver overholdt til
> > punkt og prikke - og så føler du dig røvrendt?
> >
> > Står du også i supermarkederne og klager dig hver gang mælken
> > kommer på tilbud?
>
> Tjah, bytter vi produktet ud med en en ny bil, til de, iøvrigt ublu,
> danske priser, og den 5 dage senere kostede 60% af den oprindelige
> pris, ville jeg også føle mig røvrendt, aftale eller ej... Men det er
> jeg måske ene om?

Noget andet havde været hvis du havde spurgt om de garanterede den eks.
ikke faldt i morgen eller inden for en uge, men du har købt den til en
aftalt pris, og så den nok ikke meget længere.

Btw. ville du være kommet med eks. 300 til forhandleren hvis det var
gået den anden vej ?




--
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Niels Jacobsen (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Niels Jacobsen


Dato : 16-01-05 15:43

> Tjah, bytter vi produktet ud med en en ny bil, til de, iøvrigt ublu,
> danske priser, og den 5 dage senere kostede 60% af den oprindelige
> pris, ville jeg også føle mig røvrendt, aftale eller ej... Men det er
> jeg måske ene om? MVH
> Rasmus

Næ, du klager da bare og får pengene tilbage
http://www.stiften-aarhus.dk/artikel:aid=195736

M.v.h
Niels



Kevin Edelvang (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 16-01-05 14:44

> Hej

> -Er det bare mig der er uheldig, eller er det en lidt "svinsk" måde
> at føre forretning på?

Det er ikke en spor svinsk måde at gøre forretning på. Særligt indenfor
mobiltelefoni forbrugerne udmærket klar over store prissving. Grunden til at
selskabet ikke vil ophæve dit abonnement, kan f.eks. være krav til dem fra
Oranges side. Og i den branche følger abonnementer og telefoner jo typisk
hinanden.

Forretningen har på ingen måde gjort noget galt. At visse forretninger så
alligevel vælger at kompensere i den slags sager, kan kun siges at være
service ud over det sædvanlige. Du er på ingen måde blevet snydt.

Mvh
Kevin Edelvang



Linda Hedegaard Jens~ (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Linda Hedegaard Jens~


Dato : 16-01-05 14:44

Prøv at spørge i dk.videnskab.jura.
Der ved de om der er regler for sådan noget.

Linda



Mogens Nielsen (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens Nielsen


Dato : 16-01-05 15:12

Linda Hedegaard Jensen wrote:
> Prøv at spørge i dk.videnskab.jura.
> Der ved de om der er regler for sådan noget.
>
> Linda

Det er da kun noget de selv tror.

--
Mogens.



Flemming Lynggaard (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 16-01-05 20:23


"Mogens Nielsen" <snegomneslein@hotmail.com.invalid> wrote in message
news:34vb0tF4gs86eU1@individual.net...

>
> Det er da kun noget de selv tror.
>

Øh? klaphat..

F



Deaster (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 16-01-05 15:07

Rasmus Raun-Nielsen wrote:

> Hej
>
> Måske off-topic?! Men...
>
> I mandags, 10/1, køber jeg en SonyEricsson K700i hos en TeleRingen i
> Næstved. Jeg giver 699,- for den, med Orange Go 199. Til min store
> ærgrelse ser jeg først dagen efter, at El-Giganten har den samme tlf
> med selvsamme abonnement, til 399,- -fredag 14/1 går jeg så ned i
> butikken og hører, hvad de vil gøre ved det. "Ikke noget..." er
> svaret - hvilket er på grund af, at de ikke har prispolitik. Jeg
> prøver at forhandle om en eller anden form for kompensation, evt. med
> et USB-datakabel, da handlen ikke engang er 5 dage gammel. Chefen er
> ikke til at hugge eller stikke i - fair nok, tænker jeg. 2 timer
> senere, da jeg ser TV, kommer der en reklame, for selvsamme tlf med
> selvsamme abonnement, nu til 499,- bl.a. i TA-DAAAAAA -TeleRingen....
> Dvs i samme uge, samme kæde, samme tlf, samme abonnement, falder
> prisen 200,- Chefen ville dog gerne give mig pengene tilbage for
> selve tlf., men jeg vil stadig være bundet af abonnementet, og vil
> skulle tegne et nyt, hvis jeg skal have den til en anden pris -det
> vil sige en løsning, der ikke er brugbar, medmindre jeg vil have to
> abonnementer
>
> -Er det bare mig der er uheldig, eller er det en lidt "svinsk" måde
> at føre forretning på? Jeg er klar over, at med alt det tilskud,
> mobilselskaberne giver til tlf., kan der ikke være meget avance for
> butikkerne, men alligevel: At sælge et produkt om mandagen og ikke
> ville/kunne kompensere for prisændring indenfor samme uge - jeg føler
> mig rimelig røvrendt...

Hvad er det som er svinsk, at forhandleren har tilbudt at du ovenikøbet
kan få pengene tilbage selvom han ikke engang behøver at gøre det ?

Eller føler du dig røvrendt over at du har fået ekstra service udover
det som loven kræver ?


--
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

John (16-01-2005)
Kommentar
Fra : John


Dato : 16-01-05 16:18


"Rasmus Raun-Nielsen it.dk>" <Raver@<FJERN> skrev i en meddelelse
news:41ea670b$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Måske off-topic?! Men...
>
> I mandags, 10/1, køber jeg en SonyEricsson K700i hos en TeleRingen i
> Næstved. Jeg giver 699,- for den, med Orange Go 199. Til min store
ærgrelse
> ser jeg først dagen efter, at El-Giganten har den samme tlf med selvsamme
> abonnement, til 399,- -fredag 14/1 går jeg så ned i butikken og hører,
hvad
> de vil gøre ved det. "Ikke noget..." er svaret - hvilket er på grund af,
at
> de ikke har prispolitik. Jeg prøver at forhandle om en eller anden form
for
> kompensation, evt. med et USB-datakabel, da handlen ikke engang er 5 dage
> gammel. Chefen er ikke til at hugge eller stikke i - fair nok, tænker jeg.
2
> timer senere, da jeg ser TV, kommer der en reklame, for selvsamme tlf med
> selvsamme abonnement, nu til 499,- bl.a. i TA-DAAAAAA -TeleRingen.... Dvs
i
> samme uge, samme kæde, samme tlf, samme abonnement, falder prisen 200,-
> Chefen ville dog gerne give mig pengene tilbage for selve tlf., men jeg
vil
> stadig være bundet af abonnementet, og vil skulle tegne et nyt, hvis jeg
> skal have den til en anden pris -det vil sige en løsning, der ikke er
> brugbar, medmindre jeg vil have to abonnementer
>
> -Er det bare mig der er uheldig, eller er det en lidt "svinsk" måde at
føre
> forretning på? Jeg er klar over, at med alt det tilskud, mobilselskaberne
> giver til tlf., kan der ikke være meget avance for butikkerne, men
> alligevel: At sælge et produkt om mandagen og ikke ville/kunne kompensere
> for prisændring indenfor samme uge - jeg føler mig rimelig røvrendt...


Det kan vel ikke blive Telekædens problem, at du ikke har undersøgt priserne
hos andre forhandlere ordentligt inden købet.

Personligt mener jeg det havde været god kundeservice, at oplyse dig om at
produktet ville blive sat ned i løbet af ugen, men det er jo ikke noget
butikkerne skal gøre.


Mvh

John



www.tele-mobil.dk (16-01-2005)
Kommentar
Fra : www.tele-mobil.dk


Dato : 16-01-05 16:50

..
>
> Personligt mener jeg det havde været god kundeservice, at oplyse dig om at
> produktet ville blive sat ned i løbet af ugen,

**det er jo ikke sikkert de har vist at den blev sat ned **

tlf priser er som benzin priser bliver sommetider reguleret flere gange på
en dag..



men det er jo ikke noget
> butikkerne skal gøre.
>
>
> Mvh
>
> John
>
>



John (16-01-2005)
Kommentar
Fra : John


Dato : 16-01-05 16:55


"www.tele-mobil.dk" <97710050@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41ea8d2e$0$282$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> .
> >
> > Personligt mener jeg det havde været god kundeservice, at oplyse dig om
at
> > produktet ville blive sat ned i løbet af ugen,
>
> **det er jo ikke sikkert de har vist at den blev sat ned **
>
> tlf priser er som benzin priser bliver sommetider reguleret flere gange på
> en dag..


Prøv at læs Rasmus' indlæg igen.

Det er specielt et ord på to store bogstaver du skal lede efter...


Mvh

John



Jørgen Rasmussen (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen Rasmussen


Dato : 16-01-05 15:40

Rasmus Raun-Nielsen <Raver@ wrote:

klip

>
> -Er det bare mig der er uheldig,

Klip


Ja.
- Du har jo accepteret at købe til den pris de ønskede.

I pricippet kan jeg da godt have lidt ondt af dig.
Men du har accepteret at betale 699 kr.


Mvh. Jørgen

Ukendt (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-01-05 16:46

Benyt dig af dine 14-dages returret.



jacob nielsen (16-01-2005)
Kommentar
Fra : jacob nielsen


Dato : 16-01-05 16:51

Flemming Vestergaard wrote:
> Benyt dig af dine 14-dages returret.

Hvor ser du, at der er tale om et fjernsalg?

--
Jacob

Ukendt (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-01-05 17:18

>> Benyt dig af dine 14-dages returret.
>
> Hvor ser du, at der er tale om et fjernsalg?
>

Du har 14 dages returret på såvel alm. køb i butikker som fjernsalg.



Bertel Lund Hansen (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 16-01-05 17:24

Flemming Vestergaard skrev:

>Du har 14 dages returret på såvel alm. køb i butikker som fjernsalg.

Nej.

Aftaleloven:
§ 1.   Tilbud og svar på tilbud er bindende for afgiveren.
   Reglerne i §§ 2-9 kommer til anvendelse, for så vidt ikke
   andet følger af tilbudet eller svaret eller af
   handelsbrug eller anden sædvane.

Hvis du (stadig) mener noget andet, må du finde den paragraf frem
der siger det.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Michael Kjærsgård (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 16-01-05 17:23

> Du har 14 dages returret på såvel alm. køb i butikker som fjernsalg.

Det har du nemlig lige præcis IKKE ret i.
Det er en udbredt misforståelse, men fakta er at du kun har krav på 14
dages returret ved fjernsalg.

At mange butikker alligevel tilbyder det er en frivillig service fra
deres side.


--
Michael
Spritnyt højttalersæt fra Eltax på auktion.
Vejl. pris: 1.599 kr., bud starter på 550 kr.
http://vindenand.dk/auktion2.html


Morten Wartou (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 16-01-05 17:31

Flemming Vestergaard wrote:
>>> Benyt dig af dine 14-dages returret.
>>
>> Hvor ser du, at der er tale om et fjernsalg?
>>
>
> Du har 14 dages returret på såvel alm. køb i butikker som fjernsalg.

Det ville gøre stor gavn, om du satte dig ind i dansk lovgivning før du
udtaler dig med så stor sikkerhed i et offentligt forum. Der er ikke
returret ved almindeligt køb i butikker. Så simpelt er det.


--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou



jacob nielsen (16-01-2005)
Kommentar
Fra : jacob nielsen


Dato : 16-01-05 17:34

Flemming Vestergaard wrote:
>>>Benyt dig af dine 14-dages returret.
>>
>>Hvor ser du, at der er tale om et fjernsalg?
>
> Du har 14 dages returret på såvel alm. køb i butikker som fjernsalg.

Dokumentation?

--
Jacob

Ukendt (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-01-05 17:53


"jacob nielsen" <jacobnielsenFJERNDETTE@mail.com> skrev i en meddelelse
news:41ea9782$0$48325$14726298@news.sunsite.dk...
> Flemming Vestergaard wrote:
>>>>Benyt dig af dine 14-dages returret.
>>>
>>>Hvor ser du, at der er tale om et fjernsalg?
>>
>> Du har 14 dages returret på såvel alm. køb i butikker som fjernsalg.

Der er *ikke* 14 dages returret på køb i butikker



Ukendt (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-01-05 13:11

Beklager. Fejl i mit indlæg.
Der er naturligvis kun returret ved fjernsalg med mindre den fysiske butik
tilbyder det som en del af en service.



>
> Du har 14 dages returret på såvel alm. køb i butikker som fjernsalg.
>
>



CC (16-01-2005)
Kommentar
Fra : CC


Dato : 16-01-05 17:19


"Rasmus Raun-Nielsen it.dk>" <Raver@<FJERN> wrote in message
news:41ea670b$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Måske off-topic?! Men...
>
> I mandags, 10/1, køber jeg en SonyEricsson K700i hos en TeleRingen i
> Næstved. Jeg giver 699,- for den, med Orange Go 199. Til min store
ærgrelse
> ser jeg først dagen efter, at El-Giganten har den samme tlf med selvsamme
> abonnement, til 399,- -fredag 14/1 går jeg så ned i butikken og hører,
hvad
> de vil gøre ved det. "Ikke noget..." er svaret - hvilket er på grund af,
at
> de ikke har prispolitik. Jeg prøver at forhandle om en eller anden form
for
> kompensation, evt. med et USB-datakabel, da handlen ikke engang er 5 dage
> gammel. Chefen er ikke til at hugge eller stikke i - fair nok, tænker jeg.
2
> timer senere, da jeg ser TV, kommer der en reklame, for selvsamme tlf med
> selvsamme abonnement, nu til 499,- bl.a. i TA-DAAAAAA -TeleRingen.... Dvs
i
> samme uge, samme kæde, samme tlf, samme abonnement, falder prisen 200,-
> Chefen ville dog gerne give mig pengene tilbage for selve tlf., men jeg
vil
> stadig være bundet af abonnementet, og vil skulle tegne et nyt, hvis jeg
> skal have den til en anden pris -det vil sige en løsning, der ikke er
> brugbar, medmindre jeg vil have to abonnementer
>
> -Er det bare mig der er uheldig, eller er det en lidt "svinsk" måde at
føre
> forretning på? Jeg er klar over, at med alt det tilskud, mobilselskaberne
> giver til tlf., kan der ikke være meget avance for butikkerne, men
> alligevel: At sælge et produkt om mandagen og ikke ville/kunne kompensere
> for prisændring indenfor samme uge - jeg føler mig rimelig røvrendt...
>
> MVH
> Rasmus
>

Umiddelbart er der desværre ikke så meget at gøre, men problemet ligger i,
at selvsamme forretning
nedsætter produktet i samme uge, her mener jeg at forretningen burde have
givet den service, at for-
tælle at produktet nedsættes bliver nedsat i denne uge.

Det paradoksale ligger i, at havde du f.eks. handlet i Bilka eller nogen af
de andre store kæder, ville
der formodentlig ikke have være nogen problemer med at få differencen retur.
Her er det kæden
hopper af for mig, idet jeg umiddelbart ville mene, at de små forretninger
skulle overleve på service
overfor kunderne i forhold til kæderne, dette er bare sjældent tilfældet i
virkligheden.

mvh
Claus



Bertel Lund Hansen (16-01-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 16-01-05 17:28

CC skrev:

>Det paradoksale

Paradoksale? Det forstår jeg ikke.

>ligger i, at havde du f.eks. handlet i Bilka eller nogen af
>de andre store kæder, ville der formodentlig ikke have
>være nogen problemer med at få differencen retur.

Det kommer sandelig an på.

Bilka tilbyder 14 dages returret. Derfor vil man til enhver tid
kunne drage fordel af deres eventuelle prisnedsættelser inden for
den frist (hvis man ikke har brugt varen). Tilsvarende ved andre
forretninger der tilbyder returret ved almindelig handel.

>idet jeg umiddelbart ville mene, at de små forretninger
>skulle overleve på service overfor kunderne i forhold til kæderne,
>dette er bare sjældent tilfældet i virkligheden.

Hvorfor skulle de store kæder give dårlig service?

Hvem har bedst råd til at give god service?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Ukendt (17-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-01-05 18:21

"CC" <cc_sep@NOSPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:41ea93eb$0$48668$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Rasmus Raun-Nielsen it.dk>" <Raver@<FJERN> wrote in message
> news:41ea670b$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hej
>>
>> Måske off-topic?! Men...
>> -Er det bare mig der er uheldig, eller er det en lidt "svinsk" måde at
>> føre forretning på?

> Umiddelbart er der desværre ikke så meget at gøre, men problemet ligger i,
> at selvsamme forretning
> nedsætter produktet i samme uge, her mener jeg at forretningen burde have
> givet den service, at for-
> tælle at produktet nedsættes bliver nedsat i denne uge.

Det er på ingen måde sikkert at den enkelte butik har vidst det på det
tidspunkt telefonen er solgt...

> mvh
> Claus

Lars B



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste