Soltek Sl-75FRN-L skal nulstilles i bios
Fra : Jesper Sloth

Dato : 16-01-05 13:03

Hej

Jeg har tre maskiner kørende med dette bundkort og de skal alle nulstilles i
bios på bundkortet hvis strømstikket har været ude af maskinen, er det bare
batteri til bios der skal skiftes?

Mvh

Jesper

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 16-01-05 14:11

Nej det er nok en lille jumper på bundkortet der lige skal rykkes i ca 10sek
og så tilbage. Så er BIOS nulstillet. Men man behøver ikke nulstille BIOS
bare fordi strømstikket er taget fra.
Du kan sikker finde manualen på producentens hjemmeside så du kan
lokaliserer den CMOS jumper du skal benytte.
_Niels_

Fra : Henry

Dato : 16-01-05 14:41

"Niels Bjørk Pedersen" <Gripen90@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nej det er nok en lille jumper på bundkortet der lige skal rykkes i ca
> 10sek

Nu skriver han jo netop at han er nødt til at nulstille ved strømafbrydelse
og ikke hvordan han nulstiller.
Men jeg vil da også først få mistanke til batteriet, jeg syntes bare de
gennerelt plejer at holde meget længe.

Mvh

Henry

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 16-01-05 16:02

Sry opfattede det anderledes.

Ja så er det nok batteriet der skal skiftes,

-Niels_

Fra : Jesper Sloth

Dato : 17-01-05 21:53

> Sry opfattede det anderledes.
>
> Ja så er det nok batteriet der skal skiftes,
>
> -Niels_

Ja, men det er lidt underligt at alle tre kort begyndte, at lave fejlen
indenfor 1 mdr. og de er ikke ret gamle de kort omkring 1 år. Hmm prøver at
hente nogle batterier, og ser om det hjælper.

Mvh

Jesper

Fra : Jesper Sloth

Dato : 27-01-05 19:50

> "Niels Bjørk Pedersen" <Gripen90@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Ja, så er batteri udskiftet, uden at det hjalp, jeg har tre kort med samme
fejl, og det er ikke batteriet der er problemet, hjælp!! Det er lidt
mærkeligt.

Mvh

Jesper