get/set eller overload
Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 13:01

Hvad er "best" i en C++ klasse, getFoo() og setFoo() eller bør man
overloade og have 2 x Foo()?

--
Frederik Sørensen
www.patch.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-01-05 14:25

"Frederik Sørensen" <hellfire@NOSPAM.SPAM.patch.dk> wrote in message
> Hvad er "best" i en C++ klasse, getFoo() og setFoo() eller bør man
> overloade og have 2 x Foo()?

At være rimeligt konsistent i sit valg *).

Du kunne også tage get_foo/set_foo eller foo med i overvejelsen

Venlig hilsen

Mogens Hansen

*)
Jeg bruger begge dele, afhængigt af projekt, således at et givent
projekt/bibliotek/modul er konsistent.

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-01-05 20:12

Frederik Sørensen wrote:
> Hvad er "best" i en C++ klasse, getFoo() og setFoo() eller bør man
> overloade og have 2 x Foo()?

Hvis man vil have Getxxx og Setxxx bør man kalde dem GetXxx og SetXxx
(eller get_xxx og set_xxx), jeg synes ikke om overload metoden.

getFoo og setFoo er vist java navngivning, bruges ikke så meget
i C++, men det er selvgølgelig et spørgsmål om smag og behag.

--
"We learned more from a three minute record, baby
than we ever learned in school"