Tele 2 Ågeri
Fra : Preben Christensen

Dato : 15-01-05 13:52

Hej

Er der nogen her der har oplevet at betale for noget man ikke får f.eks

Havde tele2 i 15 Mdr. heraf var der ingen internet i de 6mdr. trods det at
man betaler for alle mdr. og bliver lovet at de nok skal refundere pengene.
Ved der er andre der har problemer med tele 2.
Jeg har nu 4 mdr. efter opsigelsen og overgang til TDC medarbejderbredbånd
endnu ikke st en krone, skylder man dem penge skal de nok være der kan jeg
se, men skylder de andre penge hvad gør de så "pisser" på en
så fuck tele2 ad helvede til

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Gevaldi

Dato : 15-01-05 17:28

Preben Christensen skriblede:
> [...]
> medarbejderbredbånd endnu ikke st en krone, skylder man dem penge
> skal de nok være der kan jeg se, men skylder de andre penge hvad gør

Prøv at stille dit spg. i news:dk.videnskab.jura

Jeg havde selv tilmeldt mig Tele2 (med overførsel
af internet, mobilabb. og fastnet), men da de lovede
datoer for internet opkobling ikke blev overholdt, så
opsagde jeg aftalen, og jeg har da også fået regning
på telefon forbrug trods det at abonnementet aldrig
blev taget i brug, men jeg sørger for at have ALT på
skrift så senere henvendelser fra Tele2 kan afvises.

Dit problem er jo med modsat fortegn (penge tilgode),
men med dokumentationen i orden skulle du vel kunne
udtage en stævning mod Tele2 og gå rettens vej.

--
/Gevaldi

Fra : Jesper H. Larsen

Dato : 16-01-05 03:56

> [...]
>man betaler for alle mdr. og bliver lovet at de nok skal refundere pengene.
Tele2 skal jvf. købeloven have lov til at fejlrette på forbindelsen,
og det er faktisk ikke et krav at godtgøre nedetiden - men det vælger
alle Internetselskaber selvfølgelig at gøre. Hvis det dog ikke har
været tilfældet kan du rette henvendelse til dem og bede om goodwill
for den/de periode(r) du har haft fejlmeldt din linie. Hvis du ikke
har reklameret overfor Tele2 kan du ikke gøre det store.

>så fuck tele2 ad helvede til
Vældig opfindsomt!

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-01-05 18:42

> [...]
> for den/de periode(r) du har haft fejlmeldt din linie. Hvis du ikke
> har reklameret overfor Tele2 kan du ikke gøre det store.

Fejlretning skal ske indenfor rimelig tid, fejlens størrelse taget i
betragtning.
Seks måneder kan vist kun forsvares hvis indtil flere telefoncentraler er
nedbrudt.
Maks en uge vil jeg mene er rimelig fejlretningstid.

Jeg forstår han har reklameret, hvem skulle ellers have lovet han fik
pengene igen?

I en sådan situation sender man Tele2, eller et andet selskab, et anbefalet
brev hvori man skriver, at indtil de har oprettet eller repareret
forbindelsen betaler man intet til dem.
Så er man sikret.

Niels

Fra : Mogens

Dato : 16-01-05 19:36

On Sun, 16 Jan 2005 18:41:39 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote:

---------------------klip-----------------

>I en sådan situation sender man Tele2, eller et andet selskab, et anbefalet
>brev hvori man skriver, at indtil de har oprettet eller repareret
> [...]

Hej Niels

Desværre når vi snakker Tele2, vil de som regel bare sende flere
regninger...jeg taler af erfaring.

Du skal bruge ualmindelig tid på at kime dem ned og nogle gange
præsterer de endda at smide skriftlige henvendelser væk.

Problemet er at man burde lave omvendt bevisbyrde, så det var
selskabet der skulle godtgøre de ting, som de mener sig berettiget til
og kunne de ikke det var det surt for dem.

Så ville de også få flere tilfredse kunder og kunderne ville ikke være
"tvunget" til at betale med trusler hængene over hovedet om at deres
forbindelse vil blive lukket

Mogens
www.findsvar.dk
Endnu en uheldig tele2 kunde.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-01-05 19:57

> [...]
>
> Så ville de også få flere tilfredse kunder og kunderne ville ikke være
> "tvunget" til at betale med trusler hængene over hovedet om at deres

Når man har skrevet det anbefalede brev med korrekt indhold, kan man bare
ignorere yderligere henvendelser.
Det kan jo ikke true med at lukke en forbindelse der i forvejen ikke virker.
Så er den ikke længere.

Nu kender jeg ikke Tele2´s forretningsbetingelser, men dem er det nok en
fordel at gennemlæse.

Niels

Fra : Tuesen v/København

Dato : 01-02-05 11:26

Niels Bengaard skrev følgende
> I en sådan situation sender man Tele2, eller et andet selskab, et
> anbefalet brev hvori man skriver, at indtil de har oprettet eller
> repareret forbindelsen betaler man intet til dem.
> Så er man sikret.

Ja på at de lukker helt...

Fra : Tuesen v/København

Dato : 01-02-05 11:26