Er 3 øre pr. minut til DK fastnet-
Fra : Christoffer K

Dato : 15-01-05 00:10

Hvad er den billigste minutpris for at ringe til almindelige danske
fastnetnumre, hvis man anvender en IP-forbindelse? Hos SkypeOut er
prisen ca. 13 øre/min, mens Musimi tager ned til 9 øre/min (nat og
søndag).

Med et softphone program og en gratis telefonkonto fra f.eks.
sipphone.com kan man ringe via USA fra toll free access numre. Hvis
man anvender et forudbetalt telekort, f.eks. et "O.K. Los Angeles
Phone Card" http://www.pinonsale.com/Details.asp?Product=1080 bliver
prisen til Danmark blot en halv US cent pr. minut, altså ca. 3 øre/min
(hele døgnet).

Men er der andre muligheder for at gøre det endnu billigere?

Christoffer K.
--
http://www.drej.1go.dk

Fra : Kenneth

Dato : 15-01-05 08:39

"Christoffer K" <kristensen@valleyalley.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (hele døgnet).
>
> Men er der andre muligheder for at gøre det endnu billigere?

Hos Cybercity er minutprisen 0 øre, men du betaler tilgengæld et fast
abonnement pr måned. Kan varmt anbefales

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 15-01-05 10:00

On Sat, 15 Jan 2005 08:38:34 +0100, "Kenneth" <nomail@.dk> wrote:

>Hos Cybercity er minutprisen 0 øre, men du betaler tilgengæld et fast
>abonnement pr måned. Kan varmt anbefales

Hvorfor? Man skal tale i telefon i 4.001 minutter om måneden hver
eneste måned før man har sparet de første 3 øre ifht. ovennævnte.
Taler du kun 3.999 minutter har du allerede sat penge til.

Fra : Jens Davidsen

Dato : 15-01-05 17:51

> Hvorfor? Man skal tale i telefon i 4.001 minutter om måneden hver
> eneste måned før man har sparet de første 3 øre ifht. ovennævnte.
> Taler du kun 3.999 minutter har du allerede sat penge til.

Disse telekort er saa ikke helt saa gode at sammenligne med - de snyder dig
r0ven ud af buskerne - proev at regne din effektive minutpris ud og laes
alt med smaat...

Tjek eventuelt denne side for en samling af data for de forskellige voip
udbydere i dk:
http://gratissip.dk/frontend/DanskeVoIPUdbydere

Der er billigere minut priser end musimi - og dyere abonnementer - og
forskellige tilbud der er strikket sammen til forskellige folks behov

Jens Davidsen
(Musimi.dk)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-02-05 14:17

Jens Davidsen skrev:

> Tjek eventuelt denne side for en samling af data for de forskellige voip
> udbydere i dk:

Imponerende skema, men jeg savner en hel del forklaringer, bl.a.:
Hvad er det for tal der lægges sammen, og er det i kroner eller
øre eller noget helt andet?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 02-02-05 19:31

"Jens Davidsen" <jens@HEPkollerupgaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> laes
> alt med smaat...
>
> Tjek eventuelt denne side for en samling af data for de forskellige voip

Som du vist selv står bag - ikke sandt ??

> Der er billigere minut priser end musimi - og dyere abonnementer - og
> forskellige tilbud der er strikket sammen til forskellige folks behov

Ja - og der er priser der er mere rigtige end dem du skriver på siden.
(Hint: den mangler at blive opdateret)

F.eks. at en del udbydere har priser der er 50% af hvad du selv tager.

Og nej ... det skyldes ikke at jeg selv er indblandet i IP-Telefoni.
Men når du henviser til en side med pris sammenligninger som du selv står
for, og priserne ikke er rigtige - så synes jeg det er rimeligt at påpege
dette.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Anders Larsson

Fra : Jens G

Dato : 02-02-05 20:19

On Wed, 2 Feb 2005 19:30:59 +0100, "Anders Larsson \(fjern ikke noget
fra email adr.\)" <nospamfilter001@BotNak.dk> wrote:

[...]
>Ja - og der er priser der er mere rigtige end dem du skriver på siden.
>(Hint: den mangler at blive opdateret)

Jeg synes nu at Jens Davidsen er meget fair i sin omtale af andre IP
telefonudbydere. Og hvis du kan pege på en bedre side til
sammenligning, synes jeg du skal gøre det.
Du kunne eventuelt selv lave en uafhængig sammenligningsside, samle
oplysningerne, og altid sørge for at alt er opdateret.

>F.eks. at en del udbydere har priser der er 50% af hvad du selv tager.

Så kan du jo oplyse om det.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 03-02-05 00:48

"Jens G" <jensg@denfindesalligevelikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> telefonudbydere. Og hvis du kan pege på en bedre side til
> sammenligning, synes jeg du skal gøre det.

Det var ikke det som var emnet - alm. netetikette ville f.eks. ikke se
noget forkert ved at skrive:

....."jeg har har en siden som ...."

I stedet for
....."på xxxxx.xx kan du læse ..:"

Det kan du læse mere om på www.usenet.dk

Det jeg oponerede mod var ganske enkelt henvisningen, uden at oplyse hvem
der bragte den på bane - og i hvilken sammenhæng.

> Du kunne eventuelt selv lave en uafhængig sammenligningsside, samle
> oplysningerne, og altid sørge for at alt er opdateret.

> Så kan du jo oplyse om det.

Problemet er faktisk at hvis man går ind på siden, og næsten i slutningen af
siden vælger en mere detaljeret prissammenligning, så kan man faktisk se at
der er større forskelle mellem udbyderne (og musimi.dk)

Oversigten er stadig den mest komplette (det er faktisk den eneste), men en
del af de parametere som netop er forskellen mellem musimi.dk og andre
udbydere fremgår ikke.

Kig lidt tilbage i¨det gamle musimi forum, og se lidt på nogle
prisdiskussioner.

Og nej .. jeg synes ikke jeg behøver at bringe på mere ved på bålet.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-02-05 22:29

Hej

> [...]

>for, og priserne ikke er rigtige - så synes jeg det er rimeligt at påpege

Hm, inden du kritiserer skulle du måske lige læse hvad der står på den
omhandlede side:

<citat>
""Denne prisguide er lavet ud fra en markedsanalyse foretaget af
Musimi.dk og kan derfor være farvet i forhold til dette - siden er dog
lavet i wiki så brugere/andre selskaber kan sagtens selv opdatere med
andre sammenligninger, osv. Jeg (Jens Davidsen fra Musimi.dk) vil gerne
opfordre til at man ikke kun sammenligner selskaberne på priser, men
også overvejer andre forhold, som kan være nok så væsentlige (fx.
services, teknologi, sikkerhed, bindinger, osv) Læs mere om hvilke
fordele/ulemper/krav/osv.external link der er ved IP telefoni""
</citat>

Du skriver at du selv er involveret i IP-telefoni ! - Så gå ind og ret
det der omhandler 'dit' selskab, hvor oplysningerne er forkerte...

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 03-02-05 01:20

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> services, teknologi, sikkerhed, bindinger, osv) Læs mere om hvilke
> fordele/ulemper/krav/osv.external link der er ved IP telefoni""

Jeg tror stadig ikke min kritik er helt forstået, men den står i det forrige
indlæg fra mig.

I andre grupper var et sådant indlæg fra Jens blevet kritiseret en del mere
voldsomt end jeg gjorde.
Og jeg ville da synes at det ville være synd hvis denne gruppe begyndte at
linge f.eks. mobil.unlock.

> Du skriver at du selv er involveret i IP-telefoni ! - Så gå ind og ret
> det der omhandler 'dit' selskab, hvor oplysningerne er forkerte...

Nej - jeg er ikke involveret i noget som har direkte med priserne på
gratissip at gøre. Bla. en bog hvor udbyderne blev kontaktet mht. priser.

Problemet er blot at siden udelukkende tager udgangspunkt i fastnet trafik -
nogle gange til fordel for den ene udbyder, og andre gange for en anden.
Virkeligheden er dog at der er andet trafik end fastnet trafik - hvorfor
pris sammenligningen ikke er fyldestgørende, da der kun sammenlignes fastnet
trafik.
F.eks. kan prisen på mobilopkald kraftigt ændre forholdet mellem udbyderne.

Det er netop et af de parametere som ikke tæller i bla. Musimis favør -
uanset om det er med eller uden a-nummer.

Derfor er siden heller ikke fyldestgørende mht. en prisammenligning af
udbyderne - og er vel nærmest vildledende.

Og så synes du jeg skal rette siden ???
Jamen .. det skal jeg da gerne gøre, mod et passende honorar.
For jeg har desværre ikke mulighed for bare at forære timer væk.

Problemet med mange WiKi sider, er faktisk at de er forældede inden der er
gået lang tid. Ganske enkelt fordi initiativtageren forventer at de fremover
passer sig selv - hvilket desværre sjældent er tilfældet. Enten fordi det er
fejlagtige rettelse, mangelfulde rettelser - eller som i dette tilfælde
rettelser som er for omfattende til at de fleste vil bruge deres fritid på
det.

I virkeligheden er vi individuelle i hvorledes vi ringer - og den udvidede
sammenligning er nok den der er nærmest virkeligheden. Trods den manglende
mulighed for at mikse de forskellige opkaldstyper.

Men gratissip er stadig den bedste side der findes - fordi det er den
eneste.

Fra : Jens Davidsen

Dato : 05-02-05 02:18

Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.) wrote:

> [...]
> voldsomt end jeg gjorde.
> Og jeg ville da synes at det ville være synd hvis denne gruppe begyndte at

Som jeg ogsaa skrev i email svar - saa tager jeg den paa mig - jeg
skulle naturligvis have naevnt at musimi og gratissip har en vis
tilknytning. Musimi sponsorerer gratissip - og gratissip er drevet af
min bror.
Det eneste jeg ville med indlaegget var egentlig blot at sige at 3 oere
per minut over ip til danmark vist ikke var en realistisk pris hvis man
kigger paa de udbydere der er i danmark (derfor linket).
Wholesale/grossit pris maessigt saa er det ogsaa i den extremt lave ende!

> [...]
>
> Derfor er siden heller ikke fyldestgørende mht. en prisammenligning af
> udbyderne - og er vel nærmest vildledende.

Siden er ret godt opdateret - og nu her hvor de 'pris modeller' er taget
af saa skulle der vist ikke vaere mere at saette fingre paa? ellers
tager det vist 2 minutter at rette

> Og så synes du jeg skal rette siden ???
> Jamen .. det skal jeg da gerne gøre, mod et passende honorar.
> For jeg har desværre ikke mulighed for bare at forære timer væk.

det gaar nu da ellers meget godt her

Der findes ret mange brugere i musimi community som gerne vil ofre lidt
tid paa at lege med ny teknologi, hjaelpe andre, osv.

> [...]
> rettelser som er for omfattende til at de fleste vil bruge deres fritid på

Denne wiki side holder sig faktisk ret godt opdateret - jeg ser de
fleste andre udbyderere at de er inde og opdatere selv hver gang de
justerer prisen (dog mest naar de skruer ned). Den er ogsaa linket til
ret meget rundt omkring (bla. dr.dk)

> I virkeligheden er vi individuelle i hvorledes vi ringer - og den udvidede
> sammenligning er nok den der er nærmest virkeligheden. Trods den manglende
> mulighed for at mikse de forskellige opkaldstyper.

Det skulle vaere muligt at mixe forskellige opkaldstyper i den udvidede
sammenligning. fx. mobil x minutter, fastnet x minutter, udland x
minutter, etc.

> Men gratissip er stadig den bedste side der findes - fordi det er den
> eneste.

personligt synes jeg den er en del bedre en it&telestyrelsens
prissammenlining paa voip - gratissip har ogsaa
baggrundsdetaljerne/teknik med - og er opdateret!

Jens Davidsen
Som arbejder i et ip telefoni firma - og har ip telefoni som hobby,
skriver her i news paa hobby basis.

Fra : Soren (News)

Dato : 03-02-05 11:08

"Anders Larsson \(fjern ikke noget fra email adr.\)" <nospamfilter001@BotNak.dk> writes:

[snip]
> Som du vist selv står bag - ikke sandt ??

Det er nu mig som staar bag . Jens skriver dog paa siden at det er Musimi
der har lavet undersoegelsen, idet de fleste opdateringer kommer fra hans
brugere (og vist ogsaa en speget historie med CC).

> Ja - og der er priser der er mere rigtige end dem du skriver på siden.
> (Hint: den mangler at blive opdateret)

Det er en side som (du selv naevner senere) kan blive/bliver opdateret af
hvem der nu har lyst. Jeg har fjernet den saere pris-sammenligning nu, idet
det ikke var den egentlige intention dengang jeg lavede siden, men mere
teknisk nysgerrighed over de forskellige ip-telefoni implementationer.

Mvh, Soren Davidsen

Fra : ML

Dato : 17-01-05 21:28

Er der nogen af jer der har prøvet at købe et kort hos dem, vil de sælge til
os uden for USA

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 10-02-05 02:12

Christoffer K skrev:

> [...]
> Phone Card" http://www.pinonsale.com/Details.asp?Product=1080 bliver
> prisen til Danmark blot en halv US cent pr. minut, altså ca. 3 øre/min

Ja, men det er det rene fup. Jeg købte sådan et kort (husker ikke selskabet)
i USA i januar. 13 timer for $5 er vel ca 3 øre/min. Kortet var tomt efter
samtaler på tilsammen ca 40 minutter. Et telefonopkald på 3 minutter koster
næsten en times taletid. Man kan måske komme ned omkring øre pr minut hvis
man har samtaler på 10-15 timer.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 20-03-05 14:03

Christoffer K wrote:
> [...]
> (hele døgnet).
>
> Men er der andre muligheder for at gøre det endnu billigere?

Jeg tror det billigste er gratissips beta program med gratis samtaler.
Men det er ikke meningen at man skal bruge løs af det .. så lukker de sikkert
bare tjenesten.

Forresten.. hvis man skal sende signalet til USA og tilbage igen så kommer der
vel en stor forsinkelse på ?