Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
IP telefoni - trådløst?
Fra : Kenneth Jakobsen

Dato : 14-01-05 20:29

Hej

Er det muligt at tilslutte en trådløs modtager, og så modtage signalet via
sin trådløse router?

Takker!

Kenneth

Fra : Jens G

Dato : 15-01-05 09:32

On Fri, 14 Jan 2005 20:28:34 +0100, "Kenneth Jakobsen"
<xpo_dk@hotmail.com> wrote:

>Hej
>
>Er det muligt at tilslutte en trådløs modtager, og så modtage signalet via
>sin trådløse router?

Det skulle kunne lade sig gøre med en ZyXEL Prestige 2000W, men jeg
kan ikke sige noget om hvordan folks erfaringer med den er. På papiret
er det vældigt smart.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Bigmann

Dato : 15-01-05 19:12

"Jens G" <jensg@denfindesalligevelikke.invalid> skrev i en meddelelse
> Det skulle kunne lade sig gøre med en ZyXEL Prestige 2000W, men jeg
> kan ikke sige noget om hvordan folks erfaringer med den er. På papiret
> [...]

Jeg har skret lidt om den telefon på
http://www.ip-telefondebat.dk/topic.asp?TOPIC_ID=2

/Bigmann
www.ip-telefondebat.dk

Fra : Niels

Dato : 15-01-05 11:28

Hej Ketteh

Når du vil føre samtale over trådløs IP-opkoblink skal du lige være
opmærksom på en enkel væsentlig faktor:

De pakker hvor i dataen sendes imellem de trådløse enheder, bliver som
standart lavet/pakket i en noget større størrelse end ved normalt kablet
netværk.
Dette gøres for at køre mere data igennem det trådløse system (det er bla.
sådan man kan øge hastigheden på netværket)

Dette gør imidler tid, at forskinkelsen imellem de to personer nr de taler,
bliver en smule større end hvis netværket var kablet.- Ikke meget, men det
er i hvert fald nk til at jeg bliver irriteret over det og ofte tager den
alm. telefon.

En anden mulighed er, at købe en trådløs telefon der er bygget med RJ-45
stik i bunden og så bare sætte base-stationen i nærheden af din router/hub
etc...

Mvh
Niels

Ps: Er du dygtig til netværk, så kan man gå ind og ændre den størrelse
data-pakkerne sendes med - denne skal så sættes ned.
Det øger trafikken på netværket, men du minimere den forsinkelse der er på
telefonsamtalen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-01-05 14:44

In article <cs96h3$1gmk$1@news.cybercity.dk>, Kenneth Jakobsen wrote:
> Hej
>
> Er det muligt at tilslutte en trådløs modtager, og så modtage signalet via
> sin trådløse router?

Jeg har købt en DECT telefon og sluttet til min Sipura 2000, den koster
1/10 af en trådløs IP telefon, og har mindst den dobbelte rækkevidde.