Forringet service - lang opkoblingstid
Fra : Knud

Dato : 14-01-05 20:23

Jeg har i flere år haft ADSL - tidligere hos Telia, nu hos TDC (Bredbånd
Professionel) og jeg har indtil for et par uger siden altid været 'på' så
snart PC'en var startet op. Dvs, at jeg uanset hvor hurtig jeg var til at
checke mail eller starte browseren altid havde forbindelse.

Sådan er det ikke mere ! For et par uger siden, ændrede det sig fra den ene
dag til den anden. Nu kan det tage meget lang tid, nogle gange 5 min, inden
jeg har forbindelse til nettet / mailserveren. Nogle gange kan jeg ikke få
forbindelse, selvom jeg er belvet tildelt en ip adresse, og så er der ikke
andet at gøre end at boote maskinen.

Jeg fejlmeldte naturligvis min forbindelse, men teknikeren som kom på besøg,
fortalte at når man havde haft slukket for sit modem og router så er det
helt almindeligt, at der går 5-7 minutter inden man får forbindelse. Det har
jeg aldrig hørt om før, så mit spørgsmål er, kan det virkelig være korrekt,
at det skal tage så lang tid at få forbindelse ?

Med venlig hilsen

Knud

Fra : Henning Fuglsang Sør~

Dato : 14-01-05 21:02

"Knud" <nomail@dk.dk> wrote in message

> [...]
korrekt,
> at det skal tage så lang tid at få forbindelse ?

Ja, men kun første gang routeren starter efter strømmen har været afbrudt.
Dvs at hvis du har en USB-strømskinne, så må routeren hellere sidde på en
almindelig kontakt.

Mvh

Henning

Fra : Kenneth Johansen

Dato : 14-01-05 21:01

Knud griflede blandt andet:
<snip>
> [...]
korrekt,
> at det skal tage så lang tid at få forbindelse ?
<snip slut>

Ja det kan godt passe, da modem og rouer lige skal have lov til at sync op
og dermed etablerer en forbindelse.
Kan bare lade være med at slukke for udstyret, så er der intet problem...

/Kenneth