lav eget akarium
Fra : Rune Jakobsen

Dato : 14-01-05 15:07

Hej

Er der nogen der har nogle erfaringer med at lave akvarium selv?
Hvor tykt skal glasset være? Hvad bruger man til at lime/fuge glassene
sammem med?

Mvh
Rune Jakobsen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-01-05 15:59

"Rune Jakobsen" <Runejakobsen007@removethis.dk(fjern 007)> wrote in message
> Hej
>
> Er der nogen der har nogle erfaringer med at lave akvarium selv?
> Hvor tykt skal glasset være? Hvad bruger man til at lime/fuge glassene
> sammem med?

Du bruger almindelig silicone uden mughæmmer. Du kan også købe en dyrer
akvariesilicone hos div. akvariehandler, men om den er bedre i længden har
jeg ingen ide om.

Prøv at læse tråden "regneprogram" fra. 7/1 19:46 af "Jabbe(4k)" vedr.
tykkelse på glas.

--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.

Fra : Jasper Norman

Dato : 15-01-05 14:54

Med de priser nye akvarier koster, kan det ganske simpelt ikke betale sig...
du skal typisk op i 10-12 mm glas... og så begynder det at koste. Men det er
da fint til små yngel akvarier, hvor du kan bruge ganske alm. vindue glas.

Jeg har selv puslet med idéen om, at bygge et stort akvarie. 1000l. for at
gøre det billigt, skulle det bygget i træ (på nær frontruden ) så kan det
godt betale sig, da nye akvarier i den størrelse koster en del. Men det
typiske 530 akv. koster kun ca. 2300,- og det kan du ikke gøre det for selv.

Mvh

Jasper