Skype: Der er ingen diskette i drevet. Ind~
Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 13:10

Hej

jeg har brug for hjælp.

når jeg booter computeren op, skype starter automatisk, kommer følgende
meddelse:

Der er ingen diskette i drevet. Indsæt en diskette i drev
\device\harddisk4\DR16

så kan jeg trykke 2 gange annuller, og skype starter op uden problemer.

Hvad skyldes dette ?

Konfiguration: Win XP sp1, p4 3 Ghz, 512 MB RAM, masser af HD plads.

På forhånd tak.

VH Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 13:32

Lige lidt fra loggen:

Hændelsestype: Oplysninger
Hændelseskilde: Application Popup
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 26
Dato: 14-01-2005
Klokkeslæt: 13:23:51
Bruger: Ikke tilgængelig
Computer: KONTOR
Beskrivelse:
Program-pop-up: Skype.exe - Ingen diskette : Der er ingen diskette i drevet.
Indsæt en diskette i drev \Device\Harddisk3\DR17.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på

VH Henrik (fra en anden computer)

Fra : Per

Dato : 14-01-05 14:11

"H. Johansen" <henrik-snabel-a-duls-punktum-dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad skyldes dette ?
>
> Konfiguration: Win XP sp1, p4 3 Ghz, 512 MB RAM, masser af HD plads.

Hej Henrik!

Du skulle vel tilfældivis ikke have en Medion pc fra ALdi?

Jeg oplever nemlig samme fejl af og til, når jeg starter op. Og jeg oplever
fejlen med forskellige programmer, både skype, Spybot mv.

Jeg har haft min pc i et par år og selvom den er blevet formateret et par
gange, ja så gør den det af og til alligevel.

Jeg har lært af leve med det. Som du skriver, skal du bare trykke annuller
et par gange og så kører den uden problemer.

Jeg har selv forsøgt at finde ud af hvad det er, men har ikke kunne finde
noget brugbart. Måske det er fordi jeg/vi ikke har et A:drev.

Jeg har talt med andre Medion pc-ejere og de har oplevet det samme.

Jeg tror uden at vide det med sikkerhed, at det har noget at gøre med den
måde den booter op på.

Hvis du en dag finder ud af hvad det er, ja så må du endelige skrive i
gruppen.

Mvh. Per!

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 21:57

> Du skulle vel tilfældivis ikke have en Medion pc fra ALdi?

Ikke fra Aldi, men TDC, men Medion er det.....

> [...]
> måde den booter op på.
>
> Hvis du en dag finder ud af hvad det er, ja så må du endelige skrive i

Jeg holder øjne og ører åbne for en løsning.
Jeg kan blive fuldstændig bims over sådan noget....

Tak for tilbagemeldingen.

VH Henrik

Fra : Per

Dato : 14-01-05 14:14

> [...]
>
> Hvad skyldes dette ?
>
> Konfiguration: Win XP sp1, p4 3 Ghz, 512 MB RAM, masser af HD plads.

---

Hej Igen Henrik!

Jeg glemte at skrive at du kan slippe for det, hvis du ikke lader programmet
starte op automatisk. Dette kan du instille i programmet eller msconfig.

Jeg har dog et program - den skriver det samme ved selvom det bliver startet
op manuelt og det er stone´s kopi kontrol!!

Så ingen regler uden undtagelser.

Mvh. Per!