Design værktøj
Fra : usenet@kikobu.com

Dato : 14-01-05 13:12

Hej. Hvad kan i anbefale af designværktøjer? Man skal kunne angive FK
og PK. Jeg kan godt selv skrive DDL, men vil gerne have opstillet ER
diagram visuelt med de rette relationer.

Pft.

Morten

Fra : Jesper Sommer

Dato : 15-01-05 20:50

> Hej. Hvad kan i anbefale af designværktøjer? Man skal kunne angive FK
> og PK. Jeg kan godt selv skrive DDL, men vil gerne have opstillet ER
> diagram visuelt med de rette relationer.

Hvis du anvender Windows, så kan du f.eks. bruge Microsoft Visio. Den
kan lave ER diagrammer med logisk og fysisk datamodel. Den kan i øvrigt
også lave DDL'en for dig lige som man kan foretage
reverse-engineering af eksisterende databaser, og få ER diagrammer ud af
dem.

Venligst

- Jesper

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 16-01-05 11:55

> Hej. Hvad kan i anbefale af designværktøjer? Man skal kunne angive FK
> og PK. Jeg kan godt selv skrive DDL, men vil gerne have opstillet ER
> diagram visuelt med de rette relationer.

Jeg bruger "DeZign for databases"...
http://www.datanamic.com/dezign/index.html

Et rigtigt godt værktøj IMO...

--