SSL og FTP
Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 13-01-05 19:49

Jeg er i den kedelige situation at jeg skal have bakset noget kode
sammen, der kan snakke med en secure FTP server. Det kedelige ligger
i at jeg er noget på bar bund omkring SSL og er blevet sparket over
på en uvant platform (Windows med Visual C++). Eneste lyspunkt er at
jeg ikke skal levere et brugerinterface.

Findes der noget kode som man kan hente og lade sig inspirere af,
eller eventuelt biblioteker man kan bruge? Jeg har hentet OpenSSL,
som sikkert nok kan hjælpe mig når jeg engang finder ud af hvordan
det skal bruges (dokumentation synes at forudsætte en del mere SSL
viden end jeg besidder).

Jeg kunne også tænke mig at vide noget mere konkret om hvordan SSL
handshake fungerer.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-01-05 20:02

On Thu, 13 Jan 2005 19:49:17 +0100, Jesper Lauridsen wrote:

> [...]
> besidder).
>
> Jeg kunne også tænke mig at vide noget mere konkret om hvordan SSL
Måske dette her:
http://curl.netmirror.org/changes.html
http://ptolemy.eecs.berkeley.edu/~cxh/sapub/ssh.html
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 14-01-05 09:14

> Findes der noget kode som man kan hente og lade sig inspirere af,
> eller eventuelt biblioteker man kan bruge?

Kig evt på http://WinSCP.sf.net.

Niels Dybdahl