Filial af udenlandsk Ltd.
Fra : Lasse Madsen

Dato : 13-01-05 17:20

Hej,

Jeg har en kammerat som har et Ltd. firma i England og han havde læst at det
skulle kunne lade sig gøre og oprette en filial af det firma i danmark med
noget nær APS status uden kapital kravet vi sad så og snakkede om det i går
aftes og jeg blev lidt skeptisk da han snakkede om at det var åndsvagt at
oprette en enkeltmandsvirksomhed eller et I/S når man kunne gøre det på den
anden måde og ikke selv stå til regnskab for mere end man gør i et dansk
APS. Det lyder jo lidt som en underminering af APS "systemet" men man må nok
ikke kalde sin "filial" APS så ?

Jeg kan se følgende problemstilling i hans "gode ide":

Kræver sådan en filial så ikke en aut. revisor og derved et helvedes dyrt
årsregnskab m.v. ? (præcis som et APS)

M.v.h.
Lasse

Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-01-05 18:01

In news:cs6736$123k$1@news.cybercity.dk,
Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote:
> Hej,
>
> Jeg har en kammerat som har et Ltd. firma i England

8< snip >8

Prøv at læse nogle uger tilbage her i NG der har været en tråd om det..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Henrik S. Nielsen

Dato : 13-01-05 21:06

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan se følgende problemstilling i hans "gode ide": Kræver sådan en
> filial så ikke en aut. revisor og derved et helvedes dyrt årsregnskab m.v.
> ? (præcis som et APS)

Det er en god ide at kontakte en revisor/advokat før man begynder på det,
jeg selv er igang med et tilsvarende selskabsdannelse, men kort kan jeg sige
at ja, det er muligt at drive en filial i Danmark uden at have en revisor,
uden at være momsregisteret i DK, se selv mere her

http://www.eogs.dk/sw403.asp

Mvh

Henrik