PHP som program?
Fra : Kasper Johansen

Dato : 13-01-05 16:37

Hej gruppe.

Jeg har altid været glad for PHP som et serverscript. Jeg har dog hørt,
og læst, at det også er muligt at høre PHP fra en kommandolinje og sådan
(http://dk.php.net/features.commandline).

Jeg er ved at læse C++ også. Spørgsmålet er bare om det er spild af tid.
Er der nogle herinde der ved om det bliver, eller allerede er, muligt at
compile programmer skrevet i PHP?

For jeg syntes at mange af funktionerne, syntaksten og fejlfindingen er
meget lettere i PHP end C++ (eller jeg er måske bare vandt til den?), i
hvert fald ville jeg sætte pris på hvis jeg kun behøvede 1 enkelt sprog,
til både hjemmeside og normale programmer.

Mvh
Kasper Johansen

Fra : Mads Jensen

Dato : 13-01-05 20:20

Kasper Johansen wrote:
> [...]
> hvert fald ville jeg sætte pris på hvis jeg kun behøvede 1 enkelt sprog,
> til både hjemmeside og normale programmer.

PHP er et script-sprog, så alt hvad du skriver bliver fortolket, hvilket
også gør, at det er noget langsommere end C++, da man kan compile C++,
og få maskinkode ud, men PHP er givetvis velegnet til mange af de ting,
som C(++) ville være et valg. Du kan jo bare se på Perl, men Perl blev
jo heller ikke udviklet til webbrug i samme grad som PHP. På et
tidspunkt var der et projekt, der hed PHP-GTK, hvor man kunne lave
grafiske programmer (til *nix), men jeg ved ikke om det er gået i sig
selv igen ?
--
Mads Jensen
To email me, remove z's in my address

Q: Why shouldn't I simply delete the stuff I never use, it's just taking up
space?
A: This question is in the category of Famous Last Words..
   -- From the Frequently Unasked Questions

Fra : Jacob Atzen

Dato : 14-01-05 01:33

On 2005-01-13, Kasper Johansen <kasper@johansen.tdcadsl.dk> wrote:
> Jeg er ved at læse C++ også. Spørgsmålet er bare om det er spild af tid.
> Er der nogle herinde der ved om det bliver, eller allerede er, muligt at
> compile programmer skrevet i PHP?

Det er aldrig spild af tid at udvide sin horisont.

Hvorvidt du har brug for C++ eller PHP kommer an på opgaven. Spørgsmålet
er ikke så meget, hvorvidt det er "compilet" eller ej, men hvorvidt
sproget og implementationen af sproget kan løse den opgave du skal have
løst. Hvis du har brug for et sprog, der kan oversættes til maskinkode
kan PHP ikke bruges, men jeg har svært ved at se, hvorfor det skulle
være et krav.

- Jacob Atzen