Netværksadgang til Grandstream!
Fra : Hansen

Dato : 13-01-05 16:01

Hej
Da vi har netværk i ejendommen med ca. 1600 brugere slog det mig
pludselig, om det egentlig var muligt for andre at gå "ind i min
Grandstream" og ændre konfigurationen. Der er jo ikke nogen form for
firewall.
--------------------
Hansen

Fra : JJ

Dato : 13-01-05 16:09

> [...]
> pludselig, om det egentlig var muligt for andre at gå "ind i min
> Grandstream" og ændre konfigurationen. Der er jo ikke nogen form for

Er der ikke password på ?

vh
jeppe

Fra : Hansen

Dato : 13-01-05 19:24

> Er der ikke password på ?
>
> vh
> jeppe

Jo standard password. Men jeg kan simpelthen ikke ændre mit admin
password. Der går hele tiden tilbage til udgangspunktet.

Fra : sharky

Dato : 13-01-05 19:48

> Jo standard password. Men jeg kan simpelthen ikke ændre mit admin
> password. Der går hele tiden tilbage til udgangspunktet.

Trykker du Update eller Reboot når du vil gemme koden ?

Hvilket ip selskab har du ?

Fra : Hansen

Dato : 13-01-05 19:53

> Trykker du Update eller Reboot når du vil gemme koden ?
>
> Hvilket ip selskab har du ?

Hej Sharky
Ja jeg trykker først update og derefter reboot. Jeg venter 30 sec. og
logger ind igen. Men der er ikke sket noget!
Telefin

Fra : sharky

Dato : 13-01-05 19:58

> Ja jeg trykker først update og derefter reboot. Jeg venter 30 sec. og
> logger ind igen. Men der er ikke sket noget!

ok, kan det tænkes koden står hos Telefin ?

Jeg bruger musimi og der fik jeg at vide at koden var det samme som jeg
logger ind med på deres hjemmeside, så måske Telefin kan ændre den ? Men
lyder underligt at du ikke kan.

Fra : Hansen

Dato : 13-01-05 20:03

> [...]
>
> Jeg bruger musimi og der fik jeg at vide at koden var det samme som jeg
> logger ind med på deres hjemmeside, så måske Telefin kan ændre den ? Men

OK.. det kan tænkes at de vælger admin password. Men det underlige er at
jeg fint kunne ændre password under Basic settings. Problemerne kommer
først når jeg prøver at ændre Advanced settings.

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 13-01-05 20:05

> OK.. det kan tænkes at de vælger admin password. Men det underlige er at
> jeg fint kunne ændre password under Basic settings. Problemerne kommer
> først når jeg prøver at ændre Advanced settings.

Måske fordi man der kan ændre noget mere kritisk, og så behøver de ikke
tænke på om der er ændret noget i advanced menuen når de supportere folk,
men prøv at skrive til dem.

vh
jeppe

Fra : sharky

Dato : 13-01-05 21:53

> OK.. det kan tænkes at de vælger admin password. Men det underlige er at
> jeg fint kunne ændre password under Basic settings. Problemerne kommer
> først når jeg prøver at ændre Advanced settings.

Jeg har lige prøvet at ændre kode på min. Det virker fint, så jeg ved ikke
lige hvorfor det ikke virker på din.

Fra : Hansen

Dato : 14-01-05 08:46

> Jeg har lige prøvet at ændre kode på min. Det virker fint, så jeg ved ikke
> lige hvorfor det ikke virker på din.

Hmm..ja det er underligt. Jeg har mailet til Telefin og forelagt dem
problemet. Jeg vender tilbage når der er nyt.

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 15-01-05 09:26

Hej

Jeg kan da svare her.

Telefin sender en configfil ud til dig hver gang du genstarter din
adapter, derfor sættes passwordet til default. Men der bliver også
lukket for adgangen til webinterfacet fra wan-siden.

/Hans-Henrik

Fra : Hansen

Dato : 16-01-05 11:04

Hans-Henrik Andresen wrote:
> [...]
> adapter, derfor sættes passwordet til default. Men der bliver også
> lukket for adgangen til webinterfacet fra wan-siden.

Tak for svaret Hans-Henrik.