WOL - Remote wake-up
Fra : René Jensen

Dato : 20-05-01 21:54

Hej

Er der nogen der har nogle erfaringer med brug af wake on lan?
Jeg sidder med en pc på et segment og vil gerne vække en pc på et andet
segment.
Jeg har 3Com kort i begge maskinerne, men har ikke kunnet finde noget
software som jeg har kunnet få til at sende en magic packet, eller maskinen
er ihvertfald ikke startet når jeg har sendt den ;)
Håber der er nogle der har nogle erfaringer med dette...

/René

Fra : Kenneth Laulund Niel~

Dato : 21-05-01 08:25

> Er der nogen der har nogle erfaringer med brug af wake on lan?
> Jeg sidder med en pc på et segment og vil gerne vække en pc på
et andet
> segment.

Jeg har gode erfaringer, med WOL, dog ikke over flere segmenter,
men hos mig virker det udemærket, hvilket nok også er takket være
det gode program som AMD har lavet, det kan sættes til at søge
efter maskinerne osv.

> [...]
eller maskinen
> er ihvertfald ikke startet når jeg har sendt den ;)
> Håber der er nogle der har nogle erfaringer med dette...

Det program jeg bruger, er som sagt lavet af AMD og der kan læses
mere om det her:

http://www.amd.com/products/npd/overview/20212.html

Og det kan hentes her til windows:

http://www.amd.com/products/npd/software/pcnet_family/drivers/mag
icpacket.html

Og til dos:

http://www.amd.com/products/npd/software/developers_tools/tools/m
pwake.html

--
Kenneth
dsl25451@vip.cybercity.dk

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 21-05-01 21:16

Hejsa
Når du sidder på et andet segment, kan ikke ikke få din magic packet
igennem, med mindre du har specielt opsat det i (din) router.
Snak med din netværksadministrator om at få det opsat. dvs noget
broadcast/multicast opsætning af routere.
(jeg skal lige sige jeg ikke ved 100% hvordan du skal sætte din routere op
til at forward magic packets.)

Mvh
Martin