kontrol af cpr ægthed
Fra : Sonni Jensen

Dato : 12-01-05 14:37

Hejsa,

jeg skal bruge et script der kan tjekke om et indtastet cpr-nr er
ægte.

det skal indtastes XXXXXXXXXX, og der skal tjekkes om datoen, det
vil sige de første 6 tegn XXXXXX er en gyldig dato og om de
sidste 4 tegn XXXX er et gyldigt cpr-nr.

på forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Casper Mønster

Dato : 12-01-05 16:15

Sonni Jensen wrote:
> [...]
> vil sige de første 6 tegn XXXXXX er en gyldig dato og om de
> sidste 4 tegn XXXX er et gyldigt cpr-nr.

Prøv at kikke her:
http://www.cpr.dk/Index/dokumenter.asp?o=11&n=0&h=11&t=1&d=396&s=4

Og her:
http://www.itu.dk/courses/W2/E2003/ps/ps6-extra.html

/Casper

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-01-05 22:41

On 12 Jan 2005 13:36:37 GMT, Sonni Jensen <fsscj@stam.dk> wrote:

>jeg skal bruge et script der kan tjekke om et indtastet cpr-nr er
>ægte.

For lang tid siden lavede jeg http://regis.ter.dk/
Kildetekst: http://regis.ter.dk/index.phps

Koden er temmeligt gammel og grim, og jeg har kun lige rettet det
værste rod i den.

Den tjekker om cpr-nummeret er gyldigt i forhold til tjeksum og i
forhold til dato. Det er ingen garant for at cpr-nummeret rent faktisk
findes (hvis det er gyldigt), men omvendt set kan den fange de fleste
tastefejl.

--
- Peter Brodersen