TV-bord?
Fra : JoVe

Dato : 12-01-05 13:15

Jeg overvejer at anskaffe et akvarium på ca 120 liter. Det skulle gerne stå
i ca 1/2 meters højde. Traditionelle akvarieborde blir for høje, vil et
TV-bord kunne bære et akvarium i den størrelse?

Nogen erfaringer?

Mvh
Jørgen Vestergaard

Fra : Lars Stigaard

Dato : 12-01-05 19:26

Et normalt 28" tv vejer vel ca. 50 kg., dit akvarie der imod kommer ca. til
at veje 150 kg.
Siger ikke du ikke kan finde et tvbord, der kan holde men du skal bare tænke
på de 150 kg. Hvis du evt. fandt et tvmøbel i masivt træ eks. fyrtræ vil jeg
nu mener at det nok skal holde.

--
Mvh.
Lars Stigaard

Fra : Kasper friis hansen

Dato : 12-01-05 21:50

"Lars Stigaard" <akva@wolverin.dANMARk> skrev i en meddelelse
> [...]
tænke
> på de 150 kg. Hvis du evt. fandt et tvmøbel i masivt træ eks. fyrtræ vil

Ja og det skal være uden hjul på :) træet skal stå direkte på gulvet,
hjulene kan ikke klare den vægt..

Fra : jan

Dato : 13-01-05 15:57

"Kasper friis hansen" <kasper.friisFJERN@lundebjergnet.dk> skrev i en
meddelelse news:41e58d94$0$80193$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> tænke
> jeg
> >

> Ja og det skal være uden hjul på :) træet skal stå direkte på gulvet,

og måske lidt afstivning

Fra : JoVe

Dato : 13-01-05 17:28

"jan" <hermann.dk@fjentdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> "Kasper friis hansen" <kasper.friisFJERN@lundebjergnet.dk> skrev i en
> meddelelse news:41e58d94$0$80193$14726298@news.sunsite.dk...

> og måske lidt afstivning

Tak for svarene! Tror nu jeg dropper ideen - det er nok for usikkert.

Mvh
Jørgen Vestergaard

Fra : Fessor

Dato : 13-01-05 01:32

> Tak for svarene! Tror nu jeg dropper ideen - det er nok for usikkert.
>
> Mvh
> Jørgen Vestergaard

Hej Jørgen
Jeg tror nu sagtens det kan holde, bortset fra hjulene....
Jeg har de sidst par uger været ude og se på akvarieborde (til 250 L)og de
er lavet af 14-16 mm spånplade med tre plader på højkant, og "løs" baggrund
så hvis du monterede en lægte på højkant i midten til at støtte så tror jeg
ikke på det bliver et problem...
Hvis du er i tvivl så stil dig op på bordet sammen med en anden, så vil
vægten jo nok nærme sig 150 kg, og se om det kan holde..............
MVH
Claus