[MSSQL] problem med DECLARE Cursor
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-01-05 12:54

Jeg sidder fast midt i en Stored Proc
Det jeg prøver er at lave en simpel SQL sætning hvor WHERE-del kun skal
eksistere hvis variablen @origen er forskellig fra ''.

Det vil MSSQL ikke være med til. Jeg får en "error near WHERE"

Min kode snippet ser således ud:

DECLARE Origenes CURSOR for
SELECT ID, TB_LKP_ORIG_CONTACTO.DescripcionCompleta
FROM TB_LKP_ORIG_CONTACTO
IF (@origen <> '')
BEGIN
WHERE AND TB_LKP_ORIG_CONTACTO.DescripcionCompleta LIKE '%@origen%'
END

Nogen der har en kreativ løsning til dette?
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Casper Bang

Dato : 12-01-05 13:00

> WHERE AND TB_LKP_ORIG_CONTACTO.DescripcionCompleta LIKE '%@origen%'

prøv med

WHERE AND TB_LKP_ORIG_CONTACTO.DescripcionCompleta LIKE '%'+@origen+'%'

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-01-05 13:38

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote
in message news:41e5115d$0$36683$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> prøv med
>
> WHERE AND TB_LKP_ORIG_CONTACTO.DescripcionCompleta LIKE '%'+@origen+'%'

Nej den går ikke. Det er jo ikke en strengvariable. Problemet ligger nok
mere i at bruge en IF-sætning, men jeg må da indrømme at jeg heller ikke
er sikker på det.
Med venlig Hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Casper Bang

Dato : 12-01-05 22:21

> Nej den går ikke. Det er jo ikke en strengvariable. Problemet ligger nok
> mere i at bruge en IF-sætning, men jeg må da indrømme at jeg heller ikke
> er sikker på det.

Ahh, tror måske jeg ved hvad du mener... mindes man kan gøre noget ala:

DECLARE @SQL nvarchar(100)
SET @SQL = 'SELECT ID, TB_LKP_ORIG_CONTACTO.DescripcionCompleta FROM
TB_LKP_ORIG_CONTACTO'
IF (@origen <> '') SET @SQL = @SQL + 'WHERE AND
TB_LKP_ORIG_CONTACTO.DescripcionCompleta LIKE ''%@origen%'''
EXECUTE @SQL

Jeg håber jeg har forstået spørgsmålet korrekt nu :)

Fra : Casper Bang

Dato : 12-01-05 22:28

[SNIP]

Ok, fandt lige ud af at mt forslag var nogenlunde det samme som du selv kom
frem til :p
Men her er et andet forslag, som måske kan bruges - navne og felttyper i
tabellerne er ikke korrekte, men burde nemt kunne rettes til.

[...]

create table #dummy (objectid varchar(15), antal integer) --ret lige til
insert into #dummy EXECUTE @SQL

DECLARE Origenes CURSOR for
SELECT * FROM #dummy --ret lige til

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-01-05 09:35

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote

> DECLARE Origenes CURSOR for
> SELECT * FROM #dummy --ret lige til

Been there, done that, det virkede heller ikke. Jeg brugte til sidst den
mindre elegante men ganske effektive løsning:

IF (@origen <> '')
BEGIN
[...]
ELSE
BEGIN
DECLARE Origenes CURSOR for
SELECT ID, TB_LKP_ORIG_CONTACTO.DescripcionCompleta
FROM TB_LKP_ORIG_CONTACTO
END

Den brokker sig godt nok over at jeg bruger det samme variabelnavn to
gange, men det er kun en warning - scriptet virker efter hensigten.
Med venlig hilsen og tak for hjælpen
Lars Hoffmann

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-01-05 13:03

Lars Hoffmann skrev:

>Det jeg prøver er at lave en simpel SQL sætning hvor WHERE-del kun skal
>eksistere hvis variablen @origen er forskellig fra ''.

I en tilsvarende situation (ganske vist i et serverside-sprog)
lavede jeg det med en streng der blev sat i overensstemmelse med
en betingelse:

streng= "WHERE 1=1";
if (something) streng="WHERE name='Bertel'";

Måske kan du noget lignende?

--
Bertel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-01-05 13:36

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> streng= "WHERE 1=1";
> if (something) streng="WHERE name='Bertel'";
>
> Måske kan du noget lignende?

Det var også mit første indskyd, at smide det helete ind i en streng og
derefter bruge strengen i declare sætningen, noget a lá:

DECLARE minCursor CURSOR FOR @SQLStreng

Men den gik heller ikke. Så vidt jeg kan se, kan jeg ikke bruge en
variable efter FOR

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann