Akvarie pumpe (Eheim) larmer i resonnans -~
Fra : Dennis Meng

Dato : 12-01-05 11:53

Hej,

Jeg har en Eheim spandpumpe (kan ikke huske model, og kan ikke lige se det
på den).
Pumpen og udgangsslangen sidder i toppen af spanden, med et pyntedæksel
over.
Men det låg/dæksel går konstant i resonnans og larmer vanvittigt meget hele
tiden
Jeg vil helst undgå at have det permanent af, da pumpen da bliver væsentligt
grimmere at have stående (den står desværre ikke skjult).

Er der nogen der tilfældigvis har haft samme problemer og fundet en smart og
fiks løsning til det??

/Dennis

Fra : Dennis Meng

Dato : 12-01-05 11:57

Hmm, tror faktisk også at selve pumpen går i resonnans i dens plastic ....
så det er en blanding nok.

Billig lort

Fra : Omnolog HMH

Dato : 12-01-05 16:24

kan du ikke sætte en herretung plante oven på, fx?

Fra : Dennis Meng

Dato : 13-01-05 19:38

> kan du ikke sætte en herretung plante oven på, fx?

jeg har prøvet med en temmelig tung sten - hjalp ikke.

Fra : Lars Stigaard

Dato : 13-01-05 22:14

Hvad med at prøve at pille låget af og sætte tape på, rundt om pumpen hvor
låget røre, så den li´som skal klemmes på plads ?

Fra : Tommy Mortensen

Dato : 13-01-05 23:49

"Dennis Meng" <dennis.fjerndette@dpnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grimmere at have stående (den står desværre ikke skjult).
>
> Er der nogen der tilfældigvis har haft samme problemer og fundet en smart

Jeg har løst det ved at sætte min på et stykke flamingo
mvh
Tommy

Fra : Dennis Meng

Dato : 16-01-05 18:31

> Jeg har løst det ved at sætte min på et stykke flamingo
> mvh

Det gør min allerede :)
Men nu har jeg sgu bare pillet skjoldet af - så larmer det ikke, og det ser
bare mindre kønt ud.... hehe

/Dennis