Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Boligkøb, erfaring med og alternativer til~
Fra : Jesper

Dato : 12-01-05 10:29

Hej

Vi er et ungt par som overvejer køb af hus (1. gang) i Århusområdet indenfor
det næste årstid. I den forbindelse ved at sætte os ind i hvorledes sådan et
forløb kører af stablen.
Det er vores ønske at begrænsede gebyrer, salærer, afgifter osv. så meget
som overhovedet muligt - men hvor vi stadigvæk får en kvalitet i
rådgivningen vi kan være trygge ved.

I den forbindelse er vi faldet over Advokatfirmaet Skødekontoret som
tilbyder en pakke på kr. 6.250,- inkl. moms for at gennemførsel af en
hushandel. Pakken indeholder.

Gennemgang af hushandel, tilstandsrapport, energimærkning,
ejerskifteforsikringstilbud
Kontrol af tingbogsoplysninger, kommunaltoplysningesskema, BBR ejermedelelse
?, forsyningsforhold, finansiering
Rådgivning om dokumenternes indhold, fortrydelsesret, advokatforbehold,
finansiering, og kurssikring
Vurdering af behov for ædring i familiære stilling, sameje, testamenter osv.
Skøde udarbejdelse
Koordination imellem bank og mægler
Indhentelse af underskrifter
Sikrer betaling af købesum
Indhenter ejendomsværditegning
Tinglysning af skøde
Udarbejdelse af refusionsopgørelse
Gennemførsel af øvrig relevant koordination omkring handlen

Det lyder som en godt tilbud synes jeg, selvom jeg ikke helt kan vurdere
omfanget af de forskelige ydelser.

Er der nogle som har anvendt Advokatformaet Skødekontoret til hushandel der
kan fortælle lidt om forløbet?
Er der nogle som har alternativer til Skødekontoret i samme prisklasse eller
billigere?

Jeg har været lidt i tvivl om hvor jeg skulle placere denne forespørgsel -
men det handler jo i bund og grund om penge - derfor valgt jeg denne gruppe.

Mvh. Jesper

Fra : Anders Mørk

Dato : 12-01-05 11:20

> I den forbindelse er vi faldet over Advokatfirmaet Skødekontoret som
> tilbyder en pakke på kr. 6.250,- inkl. moms for at gennemførsel af en
> hushandel.

[snip]

> Er der nogle som har anvendt Advokatformaet Skødekontoret til hushandel
> der kan fortælle lidt om forløbet?

Vi har selv brugt Skødekontoret i Århus i forbindelse med køb af grund,
skødeskrivning og gennemgang af kontrakt i forbindelse med nybyggeri og vi
var ualmindeligt godt tilfredse. Skødekontoret holder nogle små 'kurser'
engang i mellem på Hotel Marselis, hvor man gennemgår de forskellige papirer
og deres fortolkning i forbindelse med køb af bolig og der får man svar på
de fleste af sine spørgsmål. Desuden har de været gode til at håndtere
diverse forespørgsler via e-mail, så har man lidt tid er det en rigtigt god
ting.

> Er der nogle som har alternativer til Skødekontoret i samme prisklasse
> eller billigere?

Jeg mener http://www.ret-raad.dk kan mere eller mindre det samme, men da de
ikke svarede på de indledende e-mails jeg sendte, syntes jeg ikke rigtigt at
jeg fik noget for pengene. Jeg tror i øvrigt det bliver svært at finde
uvildig rådgivning til en laver pris. En ejendomsmægler kan muligvis skrive
et skøde eller man kan forsåvidt også gøre det selv, men har man brug for
uvildig juridisk bistand, så er Skødekontoret et rigtigt godt bud.

Venligst,
Anders