Telia ind i ADSL markedet igen?
Fra : f00ge

Dato : 12-01-05 03:40

Har hørt en lille, fed fugl synge en sang om, at Telia igen vil tilbyde ADSL
(ikke gennem Stofa) til private kunder i DK fra og med første kvartal 2005.

Er der andre, der har hørt det samme?

Fra : Nicolai

Dato : 13-01-05 10:18

> [...]
> ADSL (ikke gennem Stofa) til private kunder i DK fra og med første kvartal

Ja, også her - men det er mange uger siden jeg sidst hørte rygtet. Men de
skulle være på vej.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-01-05 15:06

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> crashed Echelon writing

> Har hørt en lille, fed fugl synge en sang om, at Telia igen vil
> tilbyde ADSL (ikke gennem Stofa) til private kunder i DK fra og med
> første kvartal 2005.

Jeg vil se det før jeg tror det. Måske de har fået ansat nogle nye
projektledere som kan regne istedet for at reklamere ADSL og så på
lanceringsdatoen beklage sig over at ADSL er så dyrt så dyrt grundet TDC at
de ikke kan levere (hvilket jo var helt hen i vejret da det ikke var TDCs
skyld).

--
Bjarke Andersen

Fra : Allan Joergensen

Dato : 13-01-05 17:29

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> [...]
> de ikke kan levere (hvilket jo var helt hen i vejret da det ikke var TDCs

Hvis skyld var det så?

Allan Joergensen

"[darn], we're smooth!" -Beavis

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-01-05 17:41

Allan Joergensen <allan@nowhere.dk> crashed Echelon writing

> Hvis skyld var det så?

Deres egen må det vel være. De havde ikke lave korrekte kalkulationer.
Prisen på leje af kobberet blev fastsat af Telestyrelsen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 14-01-05 23:39

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> Allan Joergensen <allan@nowhere.dk> crashed Echelon writing

> Deres egen må det vel være. De havde ikke lave korrekte kalkulationer.
> Prisen på leje af kobberet blev fastsat af Telestyrelsen.

Og den tror du selv på? julemanden og så en mere... hvem tror du har den
suværent største lobbyvirksomhed i danmark og dermed massiv indflydelse på
netop ovennævnte priser...

Naivt at tro andet end at TDC lægger massiv vægt i dette spil og udnytter
deres af staten forærede "monopol" til det yderste.. er ikke TDC's skyld men
nogle politikere der ikke tænkte sig om... de forsvarer blot deres
forretning, tdc altså..

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-01-05 00:33

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> TDC's skyld men nogle politikere der ikke tænkte sig om... de
> forsvarer blot deres forretning, tdc altså..

Tja siger blot hvad der kom frem dengang. TDC har jo haft en omkostning og
har det stadig ved at lægge kabler ned og vedligeholde dem. Der er ingen
som forhindrer andre i and grave deres egne ned. Måske derfor Song blev en
succes.

--
Bjarke Andersen

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 15-01-05 05:32

On 14 Jan 2005 23:33:16 GMT, Bjarke Andersen
> [...]

>som forhindrer andre i and grave deres egne ned. Måske derfor Song blev en

Der er i hvert fald folk nok hvis kvalifikation er at kunne grave. Men
det er nok bedre at sætte dem til at læse usenet og se TV3.
--
Svend Olaf

Fra : Kaare

Dato : 18-01-05 18:46

> [...]
> som forhindrer andre i and grave deres egne ned. Måske derfor Song blev en

Har TDC haft en omkostning? Det var skatteyderne der betalte for at få
kablerne i jorden. TDC kræver herefter penge for at vedligeholde så godt at
alle i Danmark kan føre en telefonsamtale... Ledeevnen behøver såmænd ikke
at være meget bedre end en fugtig brugt sok. Der er ikke påkrævet at en DSL
skal kunne fungere på den. TDC kræver dog administration som om det var
lavet af guld. Årsagen til Telias retræte dengang, var lige så meget et
politisk statement som at det ramte på et tidspunkt på Svenskerne knaldede
pengekassen i. Alle andre udbydere græd også mange salte tårer dengang om
den samme klagesang... og synger den sjovt nok stadig.

.... Song lagde iøvrigt ikke vanvittigt mange kabler i jorden. Telia har eks
betydelig flere fiberkabler i jorden... og jo faktisk flere end TDC! Det
ville være ekstremt bekosteligt at lægge så meget kabel i jorden helt
forfra. Det er kun elselskaberne der kan gøre den slags (og de har jo gjort
det før, både kobber og fiber).

/Kaare